Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 14 januari 2013

Mystiska spår

Av Lambergsfrua - 14 januari 2013 12:15

I går morse blev jag lite förvånad, när jag tittade ut genom fönstret. Inte så lite heller förresten.


 
Bil(?)spår i snön på gräset slutar vid den lilla snöhögen mot trottoaren. Hur har fordonet kommit dit och vart har det tagit vägen. Det ser faktiskt ut som att den gråa bilen har kört rakt genon staketet fram mot snöhögen, gjort en liten backningsmanöver - och sen hoppat tillbaks till sin p-plats. Allt utan att skada staketet. Hm...Så är det förstås inte gått till - men hur?


 

 

Igår fick jag hjälp av vår privata IT-support Barnbarnet att väcka min krånglande dator till normalt datorliv igen. Det var inte helt enkelt och tog sin tid. Det krävde tillgång både till pc:n och smartphonen. Hans alltså, inte min lilla enkla "Sammy". Dessutom ordnade han så, att jag kan skriva ut dokument från "Lappen" till MiML:s och min gemensamma skrivare. Dessutom har jag tillgång till alla filer i lappen från min pc. Nu är allt frid och fröjd och jag är mer än nöjd.


Ännu en grå dag här och ca -5. Måste nog ändå bli en liten promenad efter lunch. Ikväll ska vi roa oss med styrelsemöte i vår brf.


Varm kram,

Lambergsfrua   

 
 
Ingen bild

Lasse

14 januari 2013 12:37

Nog för bilar har ett rykte om sig att "hoppa fram" om dom går dåligt i motorn, men detta var knepigt. Skämt åt sido, mer troligt är nog att det är gamla märken före snöhögen kom till. Ser ut som någon har backat in bilen mot parkeringen, då framdäckens märken slutar tidigare. Men himla kul såg det ut :)

ps. du har väl gått ner och känt efter så det inte står en osynlig bil på spåren?? ;)

Lambergsfrua

14 januari 2013 12:45

Gamla bilar kan bete sig precis hur som helst, men jag är säker på att den gråa där inte har några sådana dolda talanger;)
Mannen i Mitt Liv har samma teori som du. Spåren är gamla och framträder tydligt nu i snön - som relief nästan.

Jag får kolla senare idag om det står någon spökbil därnere - he he.

Oj, nu verkar vi faktiskt få lite sol. Tur att vi sköt upp vår promenad till efter lunch.
Varm kram,
Lambergsfrua

 
Ingen bild

margareta wårenius

14 januari 2013 15:20

Ja tänk vad de kan, barnbarnen.

margareta

Lambergsfrua

14 januari 2013 15:49

Visst är det skönt att ha sån kunskap på nära håll;)
kram,
Lambergsfrua

 
yvonne

yvonne

14 januari 2013 15:38

Jag tänkte också att det är märken från tidigare i höstas innan snöhögen kom dit! Fast en spökbil hade varit roligare...kanske är det min Bananman som bor på Lamberget? :D Och så skönt med en fungerande dator igen..

http://yvonneeblogg.blogspot.com

Lambergsfrua

14 januari 2013 15:50

Jo men visst är det så, Yvonne! Din Bananman bor kanske uppe på berget här - en nutida Lambergsfrua med andra ord:))
Varm kram!

 
Ingrid

Ingrid

14 januari 2013 17:40

Där var du verkligen observant!
Jag håller på Lasses teori, för det kan ju inte vara på något annat sätt.
Praktiskt som bara den att ha privat IT-service. Jag har en jag också om det kniper.

Trevlig kväll!

Själv ska jag se Idrottsgalan och sedan Lykke, om jag orkar vara uppe så sent, annars får jag väl se reprisen i stället.

Varm kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Lambergsfrua

14 januari 2013 21:46

Ja men visst måste det vara så att Lasse har rätt. Men jag tycker ändå att spåren ser mystiska ut.

Jag är så innerligt tacksam för vår IT-service, så länge det varar. Han kommer ju inte att bo kvar i stan i evigheter, antar jag...

Vi hann hem från styrelsemötet lagom till Nashville, men jag är inte helt imponerad av den serien än, Jag får ge den en andra chans innan jag bestämmer mig för att fortsätta eller avsluta.

Lykke spelar vi in eftersom den kommer så sent i kväll. Man kan ju bara inte missa den ;)
Varm kram,
Lambergsfrua

 
wiper

wiper

15 januari 2013 14:40

Det såg verkligen märkligt ut, kanske nåt övernaturligt på gång. Fin tulpanbild på "Tulpanens dag" Skönt att tekniken funkar igen.

Ha en fin dag

kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

15 januari 2013 15:35

Visst ser det skumt ut, men det finns förstås en naturlig förklaring.
Hoppas du har en bukett tulpaner hemma att njuta av idag - och flera dagar.
Varm kram,
Lambergsfrua

 
Loka

Loka

15 januari 2013 18:35

Det såg aningen misstänkt ut måste jag medge =)
Allting har en logisk förklaring påstår de som vet och många gånger finns det men inte alltid. Vad som orsakat detta? Kan det vara lekande barn som släpat något eller ungdomar som gjort mönster i väntan på någon eller något?
Tycker det är kul med sådana här bilder där fantasin får råda fritt.

Sköt om dig vännen!
Kramar

http://cogitatio.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

16 januari 2013 22:31

Visst ser det mystiskt ut, men det är nog så att en traktor varit inne och vänt där innan snöhögen kom på plats. Spåren syntes inte förrän det föll lite snö, som verkligen markerade dem. Lite kul är det i alla fall ;)

Ha det gott och bar rädd om dig.
Varm kram,
Lambergsfrua

 
Ruth

Ruth

15 januari 2013 21:41

Det var verkligen mysofiko med bilspåren, kanske är ishögen så hård så spåren inte syntes där, du får gå ut och undersöka på nära håll så mysteriet blir löst.
Så underbara Tulpaner, det kommer jag att inhandla direkt när jag kommer hem.
Fy vilket strul med datorer du har haft, så bra att vi har kunnig hjälp och sliper anlita dyr arbetskraft för att fixa det hela, sådan hjälp är värd diamanter, dessa personer är även en guldklumpar.
Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

16 januari 2013 22:36

Jag har varit ute och kollat på nära håll Ruth och det är nog så som jag skrev till Loka, att en traktor varit inne där och sen backat ut - innan snöhögen kom på plats. Men visst ser det mystiskt ut.

Datorstrulet var otroligt irriterande. Jag fattar inte att jag har blivit så beroende av datorn (datorerna. Jag är innerligt tacksam för käre Barnbarnets insats, annars hade det blivit en kostsam historia. Och visst är han vår alldeles egna guldklimp ;)
Varm kram,
Lambergsfrua

 
kristina

kristina

18 januari 2013 09:21

Ja ni har ju många kända Medium i Karlstad, så det verkar mystiskt det hela.
Det var en kul bild som ger lite tankar.
Ha en bra helg och go kram till dig!

http://kristinakickibloggplatsen.se

Lambergsfrua

18 januari 2013 17:28

Det visst jag faktiskt inte, men oavsett vilket ser det onekligen lite lustigt ut. Nu har spåren blivit översnöade, så jag är glad att jag tog bilden - så jag har bevis, menar jag
Önskar dig en skön helg också!
Stor varm kram,
Lambergsfrua

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards