Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 15 februari 2013

Av Lambergsfrua - 15 februari 2013 22:41

I kväll fick jag se mina favoriter Hoa Hoa och Cecilia hamna på silverplats i "På spåret". Bakom Hoa Hoas jargong döljer sig en snabbtänkt hjärna med stor kunskap. Bästa ordet från honom idag var hans benämning på bubbelvin - "fjollkröken".


Jag skrattade, så jag vek mig och knappt hörde vad som sas på TV.

Tack Hoa Hoa för det goda skrattet, som troligen förlängde mitt liv med åtminstone ett helt år - och breddade munnen rejält dessutom.   


Dags att krypa till kojs. Go'natt alla som tittar in.

Varm kram,

Lambergsfrua   

Av Lambergsfrua - 15 februari 2013 16:48

I går var det ju Alla Hjärtans Dag och på kvällen fick vi besök av Dottern och Svärsonen.


 
De hade med sig choklad till mig och en flaska rödvin till Mannen i Mitt liv - båda presenterna mycket uppskattade. Jag var inte det minsta avundsjuk, för jag är inte så förtjust i rödvin
Vi slog på värmefläkten på balkongen och kunde sitta där en stund och njuta av samvaron.


 
Balkongen högst upp i grannhuset har fått en ny och annorlunda markis. Inget beständigt förstås - det behövs bara några plusgrader, så blir allt som vanligt igen.


I kväll ska vi åka tåg för sista gången den här säsongen. Jag undrar om inte paret Hoa/Hagen tar hem segern den här gången.


Önskar er alla en trevlig kväll.

Varm kram,

Lambergsfrua   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards