Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 15 februari 2013

Hoa Hoas språkinnovationer

Av Lambergsfrua - 15 februari 2013 22:41

I kväll fick jag se mina favoriter Hoa Hoa och Cecilia hamna på silverplats i "På spåret". Bakom Hoa Hoas jargong döljer sig en snabbtänkt hjärna med stor kunskap. Bästa ordet från honom idag var hans benämning på bubbelvin - "fjollkröken".


Jag skrattade, så jag vek mig och knappt hörde vad som sas på TV.

Tack Hoa Hoa för det goda skrattet, som troligen förlängde mitt liv med åtminstone ett helt år - och breddade munnen rejält dessutom.   


Dags att krypa till kojs. Go'natt alla som tittar in.

Varm kram,

Lambergsfrua   

 
 
Anita

Anita

15 februari 2013 23:13

Visst är han rolig Hoa Hoa och jag tyckte det var synd att de inte vann. Han är så underhållande i allt vad han säger så därför har jag alltid tyckt att kvällarna när han är med är roligast. Ibland är det ju så att det yttre bedrar. Aldrig trodde jag en gång för länge sen när han var med första gången att han skulle vara så intelligent och allmänbildad. Visst bevisar det att man inte skall dra för snabba slutsatser???
Stor kram från mej !!

http://resenarskan.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

16 februari 2013 14:32

Ja, Hoa Hoa är en frisk fläkt med sin jargong och stil. Första gången jag såg, att han skulle tävla i På Spåret, tänkte jag som du - hur ska detta gå? Stackars Cecilia! Tänk så fel jag hade. Smart, kunnig och med en stor portion humor och distans till livet. Man ska inte döma hund efter håren ;)
Varm kram från oss,
Lambergsfrua

 
Ingrid

Ingrid

16 februari 2013 10:20

Han är underbar Hoa Hoa och bakom det där pannbenet finns det mycket intelligens, det har han bevisat många gånger.
Visst var det trevlig igår kväll och jag hade unnat Cecilia och Hoa Hoa att vinna, men de andra vara bättre och det var väl ganska väntat.
Jag såg i Expressen att Hoa Hoa var nöjd med andraplatsen därför att han och Cecilia är bättre förlorare än de andra. Så kan man också ta det!
Trevlig helg!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Lambergsfrua

16 februari 2013 14:41

Ja, det är lätt att missta sig på den mannen, om man bara dömer efter det yttre. Han och Cecilia kämpade väl och fick "silver", som Kristian uttryckte saken. Hoas inställning till andraplatsen visar bara vilken klok och humoristisk kille han är. Skulle gärna se mer av honom i TV, men han har tydligen fullt upp med att steka biffar på sen restaurang.
Önskar dig en skön och trivsam lördag.
Varm kram.
Lambergsfrua

 
Suss

Suss

19 februari 2013 23:37

Han är helskarp och jag gillar också hans underbara ord som säkert retar många "korrekta" tittare. Kram!

http://leontina.blogg.se

Lambergsfrua

20 februari 2013 11:23

Visst är han bra! Jag tror det är motsägelsefulla kombinationen av hans sätt, hans språk och hans stora allmänbildning som är så charmig.
Varm kram,
Lambergsfrua

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Skapa flashcards