Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 16 februari 2013

Av Lambergsfrua - 16 februari 2013 21:45

Nähä nä, det gick inte vägen för Färjestad i kvällens match mot Linköping. Surt att förlora på straffar, tycker jag, lider med laget i mitt hjärta. Det måste bero på, att jag inte satt i publiken och hejade fram dem - jag som är född på en söndag med segerhuva, vilket betyder fullkomlig tur och lycka i allt jag företar mig...   


Sov gott alla vänner.

Varm kram,

Lambergsfrua  


Av Lambergsfrua - 16 februari 2013 15:30

I dagens lokaltidning NWT finns en artikel om nedläggningen av lanthandeln i den värmländska orten Lennartsfors nära gränsen till Dalsland och Norge vid Dalslands Kanal.


Befolkningsunderlaget räcker inte till för att få lönsamhet i en affär året runt. Utförsäljningen av varor är i full gång och i veckan stänger butiken för gott. INgen har vågat sig på att ta över driften.


Nu satsar en annan familj på att driva sommarrestaurang vid kanalen, där man också ska kunna handla lite. Ägarinnan förklarar: "Vi kommer att ta in ett antal basvaror i vår verksamhet, bröd, mjölk, snus och cigaretter". Bra tänkt - men hallå! - basvaror?


Igår visade jag snöhänget på grannens balkong.


 
I förmiddags hade det vuxit sig ännu och större - och vid middagstid dråsade hela härligheten i backen. Det är bara gräsmatta och nuskar nedanför, så det var aldrig någon fara för folk och fä.


Oavsett vad diverse tyckare tycker om Meodifestivalen, ska Mannen i Mitt Liv och jag titta på den tredje omgången i kväll. Jag är lite spänd på vad "Snälla, snälla, snälla snälla, snällaaaa - Caroline" har lyckats knåpa ihop i år.


Önskar er en trevlig kväll!

Varm kram,

Lambergsfrua   





Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards