Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 11 mars 2013

Dataskärmar

Av Lambergsfrua - 11 mars 2013 16:30

Förra året skaffade jag mig en ny datorskärm och som den generösa person jag är, överlät jag min gamla  ganska lilla skärm till Mannen i Mitt Liv. Den var i alla fall större än den han tidigare hade.   


Med tiden insåg han, att den kanske var i minsta laget - eller rättare sagt omgivningen ansåg det...
Då kom jag på den geniala idén att själv köpa en ny större skärm och skänka min årsgamla skärm till honom. När MiML väl vant sig vid tanken, gav vi oss iväg till Wermlandsdata, där vi fick hjälp av den alltid lika trevliga och kunniga personalen. Traskade därifrån med en stor skärm.


 

MiML:s lilla skärm la jag beslag på och sedan käre Barnbarnet fixat och donat med sladdar och hopkopplingar, har jag nu två skärmar - som den värsta trafikledare *flin*


 
MiML är väldigt nöjd med sin stora skärm också. Så nu är alla nöjda och glada. Om vi behöver så stora och många skärmar? Men kära nån, vem har talat om behov? Här handlar det om rent och skärt ha-begär från min sida. Det är väl inte riktigt politiskt korrekt, men jag har i alla fall tillfört samhället momspengar genom mitt köp *flin*


 
Vi har haft några riktigt kalla nätter och soliga dagar men utan dasgmeja. Förra veckans plusgrader gick hårt åt den fina snögubben, som några byggde på isen här utanför och jag fotograferade den 20 februari. Nu ser den lite ankommen ut. Det ska bli spännade och se hur länge den orkar stå emot nya attacker från Gumman Tö - för hon står redo med sin kvast och rejäla galoscher på fötterna och räknar tydligen med att jobba nästa vecka igen.


Ha en riktig bra fortsättning på denna måndag!
Varm kram,

Lambergsfrua   

 
 
Yvonne

Yvonne

11 mars 2013 18:16

Jag har en rätt stor skärm, men den är mer fyrkantig, gillar inte rektangulära skärmar av nån anledning! Och gumman tö kan få börja jobba redan nu tycker jag...

http://www.yvonneeblogg.blogspot.com

Lambergsfrua

12 mars 2013 12:39

Första gången jag använde en rektangulär skärm gillade jag den inte alls - men har vant mig och gillar den faktiskt.
Idag har nog Gumman Tö en liten chans att få gå loss med kvasten;)
Varm kram,
Lambergsfrua

 
Ingrid

Ingrid

11 mars 2013 18:24

Visst måste man få tillfredsställa sina lustar ibland och om det då innebär att man köper en större datorskärm så är det väl ingenting ont i det.
Jag har en stor och fin datorskärm till på PC, men sitter för det mesta med laptopen trots att det är pytteliten.

Den där snögubben kommer nog att hänga med ett tag till, för kylan tänker visst inte ge sig på ett tag till.

Ha det så gott!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Lambergsfrua

12 mars 2013 12:42

Jag är periodare vad gäller att använda PC:n respektive "lappen". Just nu med ny och stor datorskärm + den mindre favoriserar jag PC:n :)
Ja, det verkar som vi inte får något mildare väder förrän nästa vecka, men idag har vi i alla fall runt nollan. Ingen sol och ganska mycket blåst - men dagarna är längre och snart får vi ställa fram klockan en timme :)
Varm kram,
Lambergsfrua

 
Ingen bild

Erik

11 mars 2013 22:09

Tänkte bara skriva att jag tycker det är kul att du gillar dina skärmar! Jag tycker om att jag har en high-tech-mormor :)

Lambergsfrua

12 mars 2013 12:44

Åh, men tack kära vännen - mitt absoluta favoritbarnbarn :) Ja, jag vet, jag har bara ett, men det är inte så bara :)
Stor kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards