Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 9 april 2013

Av Lambergsfrua - 9 april 2013 16:15

Vi har haft många vackra soliga dagar nu, men nätterna är fortfarande kalla. I morse, när jag drog upp persiennen blev jag nästan full i skratt.



Alla persienner i grannhuset var neddragna för att stänga ute vårsolen - eller kanske för att man inte orkade se, hur smutsiga fönstren är  Hur som helst tycker jag samtidigt att husfasaden med sina kvadratiska fönstren är vackra med likadana skuggor. Ja men, säger kanske någon, fönstret längst ner till höger bryter ju mönstret. Javisst, men det är ett gemensamt utrymme för de boende och har ingen persienn.



Under dagen samlades måsar vid de små vakar, som finns här och var på isen. Bara ett fåtal tog sig en simtur. Tydligen var de helt nöjda med att stå där och småprata med varandra eller bara filosofera i lugn och ro. 


 
Solen går ner allt senare och allt längre mot nordväst, men egentligen ville jag bara visa hur uppluckrad och "rutten" isen är på Tjärnen. Snart, snart är den helt borta...


Jag önskar er en fin kväll!

Varm kram,

Lambergsfrua   



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards