Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 18 juli 2013

Av Lambergsfrua - 18 juli 2013 15:15

Nu på sommaren har jag tappat styrfarten när det gäller bloggen, men jag hoppas och tror att jag ska få fart på den igen framåt hösten. Ett och annat inlägg blir det nog ändå innan dess.

Jag har ju en hel del bilder från vår resa i Sydengland. Tro det eller ej, men vi fick uppleva England i sol och värme! Vi var helt inställda på regn och i bagaget fanns både paraplyer och regnjacka. Ja, det senare gäller bara mig - Mannen i Mitt Liv anser sånt vara trams. Han har nogsamt förträngt, hur genomblöt han blev den dagen för två år sedan ute på Hebriderna...
 

Vår lilla svanfamilj bor inte längre kvar. Förra veckan klipptes vassen och då försvann deras rugge med boet - men de hade faktiskt gett sig av härifrån innan dess. Ibland kommer de glidande in i tjärnen, men antalet ungar har decimerats till 5 - om det nu är samma familj. Svårt att avgöra om det är Adam och Eva eller något annat par med sina ungar. Fina är de i alla fall.

Det är halvklart och varmt idag. Skönt att sitta framför en fläkt då och skjuta upp travandet till senare.
Jag önskar er alla en fin dag.


Varm kram,

Lambergsfrua

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Skapa flashcards