Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 30 juli 2013

Av Lambergsfrua - 30 juli 2013 12:30

Nu är det bara två dagar kvar på den här sommarmånaden. Så fort den slank iväg. Vädret har varit helt fantastiskt framför allt jämfört med förra året - även om det har varit i kvalmigaste laget för min kropp knopp.

Av olika anledningar har jag rotat bland gamla fotoalbum på jakt efter några foton från resor vi gjort. Fotoalbumen har jag gjort i dagboksform, dekorerat lite och klistrat in även annat än foton - ungefär som en förenklad form av dagens scrapbooking

Idag sparar jag foton digitalt och det är allt en faslig tur - våra 110 fotoalbum är väldigt skrymmande, om jag uttrycker mig milt.   



Fotot är från Österrike 1999, då vi reste i Europa med amerikanska vänner. När du och jag tittar på fotot, ser vi nog helt olika saker här. Du ser en underbar natur med snöklädda alptoppar och överdådigt blommande ängar. Det ser jag förstås också, men jag ser ännu mer.


Vännerna hade en dröm  - att få se "Sound of music-natur i verkligheten. De fick de här.
Dessutom drömde de om att  få sitta på en alpsluttning mitt i allt detta underbart vackra och äta en enkel lunch bestående av bröd, ost och vin. Och den drömmen gick i uppfyllelse - just här!

Att det var lite bökigt att ta sig dit upp på sluttningen med krånglande knän och att det inte var helt bekvämt att sitta där på marken bland diverse bromsar och andra flygfän - sånt förtränger jag lätt...

Önskar er alla en skön dag.
Varm kram,

Lambergsfrua   














Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards