Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 26 november 2013

Gammal ljusslinga i ny skepnad

Av Lambergsfrua - 26 november 2013 22:18

Mannen i Mitt Liv och jag gillar ljusslingor, glitter och glamour både till jul och annars. Mänga tycker kanske att det blir för mycket av det goda, medan vi aldrig kan få riktigt nog.

Efter att ha tillbringat ett flertal jular i Florida, där hus och trädgårdar fullkomligt svämmar över av ljusdekorationer tycker vi ändå, att vi är ganska återhållsamma här hemma. Vi hade mycket mer  ljusdekorationer för bara några år sedan. Det lyser upp så trevligt i vintermörkret.

Med åren har en del slingor och dekorationer gått sönder och vi har faktiskt avhållit oss från att köpa nya. Däremot fick vi låna en ledslinga av Dottern och Svärsonen, som vi inte monterade upp utan använde på ett lite annorlunda sätt. Den är mångfärgad och skiftar färg i lugn takt.


Ljusslingor kan användas på många sätt. Jag la prasslig cellofan runt kanterna i en 30 cm hög glasvas och virade sedan ner den 6 meter långa slingan. Efteråt knycklade jag till cellofanen lite för att få lite mer spännande ljus. Löjligt, tycker nog många av er, men det bjuder jag på. MiML och jag är i alla fall nöjda med resultatet - men jag ska villigt tillstå att MiML var synnerligen tveksam till idén från början    

Jag gillar den turkosa färgen bäst, men alla skiftningar är fina tycker jag. 

Snart dags att krypa ner i sköna sängen - i morgon väntar en ny dag.

Varm kram,
Lambergsfrua


 
 
Ingen bild

Pelle

27 november 2013 09:51

Ser ju riktigt mysigt ut. Grattis till en lysande idé, typ.

Lambergsfrua

27 november 2013 11:01

Tack Pelle! Och tack för att vi får låna ljusslingan - fast den inte kom till användning där jag hade tänkt mig från början ;)
Kram

 
Ingen bild

Anita

27 november 2013 13:58

Tjohoo Bling bling (skrattar hjärtligt)... Du är fiffig du som kom på att man kan göra så ... Att turkos är din färg det vet jag för du klär så bra i de turkosa kläder du brukar visa upp på dina resor. Det blev riktigt, riktigt bra vännen.
Stor kram från mig !!



Lambergsfrua

27 november 2013 22:08

He he! Jag vet ju vad du tycker om blingbling, men jag kan inte hjälpa att jag gillar det. Jag undrar om det inte rentav finns i mina gener. Och jag har lyckats föra det vidare till kära Dottern ;)
För mig är Turkos färgen med stort F. Kan inte bli bättre :)
Stora kramen,
Lambergsfrua

 
Ingen bild

Maria

27 november 2013 19:25

Hög mysfaktor o jättefint :)

Lambergsfrua

27 november 2013 22:08

Japp! Tusen tack för att vi får låna slingan i år :)
Kramen,
Ma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards