Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 9 december 2013

Av Lambergsfrua - 9 december 2013 22:36

Den snö som föll i helgen ligger kvar och visst är det ljust och fint och väldigt vackert på många håll - men halt. När vi var ute en liten sväng idag var det dubbar som gällde. Stavarna fick stanna hemma för vi hade lite att bära. Allt gick bra och vi kom helskinnade hem igen.    

Däremot gjorde en bekant till oss en praktfull vurpa i en backe idag och gled nerför sluttningen på rygg en bra sträcka.   Som tur var bröt han varken armar eller ben, men den pärm med viktiga papper, som han bar under armen, gjorde en vådlig luftfärd innan den damp i backen med en duns. Vår bekant lyckades plocka dock ihop både sig själv och alla papper utan större problem.  

För övrigt har jag ägnat åtskilligt med tid för att leta efter ett par sköna "gossesockor", som Dottern och Svärsonen köpte med sig hem till mig från deras sommarsemester i Florida. Det är inga vanliga sockor. De är och så sköna och specialpreparerade för att hålla tassarna behagligt varma och samtidgt mjuka. Jag har blivit lika beroenda av dem, som ett lite barn av sin snuttefilt.   

Jag brukar ta dem på mig, när jag kryper till kojs - för att ganska snart sparka av mig dem, då de blir för varma. Och nu var de plötsligt borta.

Jag letade metodiskt i lådor och skåp, i klädkammaren och på olika hyllor. Ingenstans fanns de. Naturligtvis kollade jag i sängen först av allt och under sängen, men där fanns de absolut inte. Mannen i Mitt Liv engagerade sig också i letandet och kollade alla de platser, som jag redan letat på - utan resultat.

Alldeles nyss fick  jag en snilleblixt.    Och visst låg de där mina sköna gossesockor - min snuttefilt! Djupt nedklämda mellan våra resårmadrasser. Hur de har hamnat där förstår jag inte riktigt - men det spelar mindre roll. Jag är bara så nöjd och glad att kunna trä dem på tassarna om en stund, då jag kryper till kojs för natten.

Önskar er alla en god natts sömn och en bra tisdag.

Varm kram,

Lambergsfrua    



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Skapa flashcards