Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 11 december 2013

Av Lambergsfrua - 11 december 2013 22:29

Ja så förvann snön som föll i helgen och jag kan fälla in broddarna i mina vinterkängor igen. Risken finns ju annars att jag halkar på dem.   

MiML och jag har varit ute och handlat inför den glöggträff vi har för medlemmarna i vår brf nu på söndag. Det är mer pyssel inför ett sådant evenemang, än vad man kan tro. Inbjudan ska skrivas, tryckas upp och delas ut i varje brevlåda. Inköp av glögg (förstås), pepparkakor, kvalitetskorv och bröd, senap, ketchup, servetter grillkol, tändvätska, marschaller.

Eftersom det ska bli blidväder på söndag måste bord och bänkar vid grillplatsen torkas av, sittdynor läggas ut och ljuslyktor fixas. Blir det av någon outgrundlig anledning snö, ska bord och bänkar sopas av och området eventuellt sandas. Men som sagt SMHI spår mildväder och det väljer vi att tro på

Skulle det mot förmodan blir ursuselt väder flyttar vi in i Samlingslokalen, men då grillas korvarna på en bordsgrill i stället. Kanske inte lika hög mysfaktor, men trivsamt ändå.

Läget är under kontroll, så nu ska vi krypa till kojs.
Varm kram,

Lambergsfrua    

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards