Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 13 december 2013

Lucia

Av Lambergsfrua - 13 december 2013 12:47

I morse fick vi pallra oss ur sköna sängvärmen i arla morgonstunden. Vi var inbjudna till HSB-kontorets luciafirande.

 

Vi fick se och lyssna till Värmlands Lucia, skönsjungande Säffletösen Hanna Ingman och hennes lika skönsjungande tärnor från universitetets damkör Söt Likör.


Kören leds av skickliga Leif Nahnfeldt. Både damkören och universitetets herrkör framträder i många olika musikaliska sammanhang och ger dessutom ett flertal konserter. 


När vi sedan satt och njöt av gyllengula saffransbullar och knapriga pepperkakor gled solen upp bakom träden - för att glädja oss under den ca 6 timmar korta dagen. 

Jag önskar er alla en riktigt fin och mysig Luciadag.

Varn kram,

Lambergsfrua   

 
 
Ingrid

Ingrid

13 december 2013 15:34

Så härligt med stämningsfull och vacker Luciasång i arla morgontimman. Jag fick visserligen se ett luciatåg, men några sånger har jag inte hört idag, utan det får vänta tills kvällsreprisen.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Lambergsfrua

14 december 2013 15:34

Det är något alldeles speciellt med Luciatåg och de vackra sångerna som hör julen till. Förr var det så roligt att lyssna på skolbarn som sjöng och agerade. Numera njuter jag mer av en vuxen Lucia med proffsig kör. Kanske ett ålderstecken ;)
Önskar dig en skön helg.
Varm kram,
Lambergsfrua

 
Ingen bild

Sonen

14 december 2013 10:45

Mmmm ... saffransbullar

Lambergsfrua

14 december 2013 15:40

Ja, men det är väl väldans gott. Det brukade vi ju baka till Lucia, när ni växte upp. Försvinnande goda :)
Varm kram,
Lambergsfrua

 
Ingen bild

Lambergsfrua

14 december 2013 15:42

Oj, jag skrev Lambergsfrua av bara farten. Jag menar ju förstås
Varm kram,
Ma

 
wiper

wiper

17 december 2013 14:23

Vilket fint och stämningsfullt luciatåg. Vilket häftigt namn kören har ;)Jag har en likörhörna så dom får gärna komma till mig och sjunga ;))

Vilken vacker kvällsbild

Stor kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

17 december 2013 23:04

Tack Wiper!
Det skulle väl vara mysigt att låta Söt Likör komma och sjunga i din likörhörna ;) Jag tycker också att det är ett lustigt namn på en kör, lite dubbelbottnat.
Ha det gott!
Varma kramen,
Lambergsfrua

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards