Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 4 maj 2014

Av Lambergsfrua - 4 maj 2014 17:45

Mannen i Mitt Liv och jag har haft varsin frissa på en salong i stan - Ida och Michaela.

 
Som jag tidigare har berättat, har de två nu starta eget och köpt gamla anrika Salong Kalufsen på Kungsgatan. Den startade redan 1921 och hade då raksalong, frisersalong och dessutom en första klassens frisersalong. Idag finns en frimärksbutik i f.d raksalongen och första klassens frisersalong har blivit de nya ägarnas kontor.

   

De nya ägarna har skapat en hemtrrevlig och fräsch salong med inredning i vitt, svart, silver och kristall. 


Eftersom jag både klippte och permanentade mig, bjöds jag på valfri dryck - kaffe, te, vatten eller ett glas bubbel med tiilltugg. Eftersom jag varken dricker kaffe eller te och jag inte hade för avsikt att ta ett bad i vatten en fredag eftermiddag, offrade jag mig för ett glas bubbel.  Chokladen med druvorna var precis pricken över i till den goda drycken.   
Så nu är MiML välfriserad och jag knollrig i huvudet som en säl - eller kanske pudel   

Nu önskar jag er alla en riktigt fin dag.

Varm kram,

Lambergsfrua     

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards