Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 29 september 2014

Av Lambergsfrua - 29 september 2014 15:45

Vilken underbart vacker höstdag! Solen skiner och det är +15,6 i skuggan.
Men den började lite snett för mig, kan man säga.


 
I morse klev jag in i duschen för att tvätta håret. På hyllan står två identiskt lika flaskor, den ena med schampo, den andra med balsam. Till och med färgen är lika. Det enda som skiljer dem åt är texten på framsidan. Ganska liten text.

 

Jag greppade en och förundrades över hur dåligt det löddrade. Klämde ut lite till och gnuggade - och lite till. Jag är antagligen lite trögtänkt, för det det dröjde en stund innan jag insåg att jag kämpade med att få balsamet att löddra...

Nåja, det ordnade upp sig till slut men kan inte låta bli att undra varför man inte skiljer förpackningarn lite mer än bara med en liten text. Är man desutom halvblind utan glasögon, kan det lätt toka till sig.

 
Tja, det är väl ungefär det mest spänande, som har hänt här idag. Mössen håller sig på sin kant och vi ska snart greppa stavarna för dagens andra tur i klorofyllen   

Varm kram,
Lambergsfrua   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards