Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 3 december 2014

Mojje och båtar

Av Lambergsfrua - 3 december 2014 19:14

Igår var vi bjudna till vännen R för att träffa hans "barnbarn" Mojje. R. var barnvakt ett par dagar åt Mojje och båda verkade vara lika nöjda och glada med det arrangemanget.

 
Mojje är en charmig och social Cavalier King Charles Spaniel på ca 2 år. Han fann sig väl tillrätta och hoppade gärna upp i "morfars" knä. Han hade väl bättre koll på läget där.   

 
Fast det är klart, får man inga delikata cashewnötter av de hårdhjärtade gästerna är det väl lika bra att vila en stund hos "morfar".

 
I natt hade vi 3 minusgrader och det bildades en tunn ishinna på tjärnen. En del av den töade bort i dagens solsken, men fortfarande ligger tre fina båtar kvar vid bryggorna. Jag förstår faktiskt inte hur ägarna tänker. Jag menar, det är ju i alla fall den 3 december idag och båtsäsomgen är sedan länge över.

Nåja, det är inte mina problem, men jag kan inte låta bli att undra.
I kväll blir det först Bönderna och deras valkval. Vi vet att odla våra kulturella intreeesen. Sedan ser vi på Sverigequizen med Oldsberg och Hellberg. Småtrevligt och lagom svåra frågor så där på kvällskvisten.

Jag önskar er en skön kväll, vad ni än tänker syssla med.
Varm kram,
Lambergsfrua   


 
 
Ingrid

Ingrid

3 december 2014 22:48

Jag känner några hundar av den där rasen och de är verkligen trevliga.
I kväll har jag varit på ett styrelsemöte med vår brf och sen blev det Sverigequiz som inte alls gick så bra som jag tänkt mig. Men det är väl bara att komma igen nästa vecka.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Lambergsfrua

4 december 2014 17:35

Jag trodde du skulle glänsa på Sverigequizen igår, eftersom det handlade om Gotland. Men så där kan det vara. Trevligt program är det i alla fall.

Det jag gillar med Mojje är att han inte skäller. Han kan gläfsa till vid enstaka tillfällen och han låter lite långt nere i halsen, när han vill gå ute eller ä väldigt glad. Jag vet inte om det är så för den rasen generellt eller om Mojje är speciell. Vilket han förstås är om du frågar ägarna och "Morfar" ;)
Varm kram,
Lambergsfrua :)

 
Ingen bild

Bosse Lidén

5 december 2014 11:13

Gullig hund. Jag gillar rasen och var sugen på den. Det som stoppade mig den gången var att det enligt en veterinär var belagt att rasen ofta fick problem med "ryggen".
Nionde säsongen har varit speciell. Det var inte många val att göra inför resan för de fyra bönderna.
Det var trevligt att Ingmar och Björn var på Gotland. Helgkram Bosse

Lambergsfrua

5 december 2014 12:32

Visst är det en fin ras. Själva har vi varken hund eller katt p.g.a allergier i familjen. Jag visst inte att rasen har problem med ryggen. Jag trodde snarare att de långa öronen skulle vara känsliga för infektioner av olika slag.
Ja, nu ska vi se hur bönderna och deras kvinnor känner efter resan de ska göra. Några av dem tror jag har en framtid tillsammans.
Björn och Ingemar är en lyckad kombination och ibland saknar jag dem i På spåret.
Varm helgkram tillbaka :)

 
Ingen bild

Bosse Lidén

7 december 2014 14:16

Vi får kanske se ett bröllop i ett extrainsatt program. Jag tror också att ett par av dem kommer att hålla ihop efter resan.
Adventskram Bosse

Lambergsfrua

8 december 2014 22:10

Det vore riktigt roligt. Jag är en obotlig romantiker och blir så glad när människor hittar kärlene - allre helst som vi får vara med på resan. Jag tror inte att jahg skulle klara den pressen.
Varm kram :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards