Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 5 juni 2015

Av Lambergsfrua - 5 juni 2015 13:30

 
Den här automaten på ICA MAXI gör mig lite förundrad. Jag har markerat med blått för att visa tydligare. Personer under 30 (!) år bör visa leg. Helt OK när det gäller cigaretter och snus, för det kan vara svårt för kassapersonalen att avgöra ålder. Men när blev det krav på leg vid köp av kondomer? Mig veterligt finns det inget. Tvärtom delas kondomer ut gratis hos skolsköterskan till dem som fortfarande går i skolan och vill ha.

 
Ett överraskningsfoto! jag skulle kolla några inställningar på kameran och fick ett oväntat foto på vår nya sommarduk på balkongen.

 
Det är inte bara på balkongduken som det blommar. Överallt i trädgårdarna kan man njuta av blommor i härliga färger.


Rangliga pioner stöttar sig tacksamt mot ett staket.  


 
Här har en av våra boende nyligen planterat sommarväxter i en bergsskreva. Kanske ite den mest optimala växtplatsen, men jag tror nog att de klarar sig med hennes tillsyn och vattning.

Trevlig "Nationaldagsafton"!
Varm kram,
Lambergsfrua   


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards