Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 8 september 2015

Av Lambergsfrua - 8 september 2015 13:15

Tiden slinker iväg och vi är inne i första höstmånaden - eller snarare den sista sommarmånaden. Jag föredrar att se det så, även om jag har plockat fram tunna jackan ur garderoben. 

Alla fönster utom de på vår inglasade balkong tvättade jag häromdagen. Balkongfönstren tar jag i veckan, när det utlovas lite varmare väder igen. De måste nämligen lyftas ur helt och hållet och det vill jag undvika, när det blåser en kall nordan som idag. 

Gårdagens solnedgång var vacker, men inte riktigt så spektakulär som vi har blivit bortskämda med här.

Vi har just hämtat bilen från service på verkstan inför besiktningen på fredag. Bil är en dålig sparbössa men den ger ju onekligen en ökad rörlighet och bekvämlighet. 


Det råder full aktivitet i Tjärnen sedan några dagar. Tre vassröjare går fram på bred front och frigör vattenytan från både vass och näckrosor. Det blir riktigt fint.

Visst är näckrosor vackra, men de tillhör absolut inte mina favoriter. Jag kan ännu minnas den där äckelkänslan jag fick, då jag som barn en gång i rent oförstånd simmmade in bland dem i en liten fin sjö...  

Mannen i Mitt Liv gillar näckrosor, framför allt de vita. Enliigt honom finns det bara vita och röda näckrosor De gula kallar han nämligen konsekvent för kabbelekor...   

Ha en riktigt bra dag!
Varm kram,

Lambergsfrua   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards