Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 12 september 2015

Av Lambergsfrua - 12 september 2015 15:30

Igår firade vi vår granne, som fyllde 91 år. Det är en aktningsvärd ålder, men livet rullar på för henne utan större problem. Visserligen ser hon dåligt och är helt döv på ena örat, men för övrigt är hon förvånansvärt pigg. För inte så länge sedan låg hon och knäskurade golvet, när jag kom med TV-tidningen till henne!   

 
Nu bjöds vi på smörgåstårta och kaffe och sedan princesstårta - en rosa skönhet med marsipanros och gratulationstext i choklad. Ett par timmar förflöt snabbt under trivsamt prat om allt mellan himmel och jord

I torsdags såg vi en liten annons i lokaltidningen om kvartersloppis idag lördag i närheten av där vi bor. Efter avklarat stavtrav tog vi en sväng till den där loppisen. De boende hade ordnat loppis i sina trädgårdar, ja inte alla förstås men ganska många. Utbud och kvalité varierade stort, som alltid på loppisar. Det är ju det som är en del av charmen med sådana här tillställninger, tycker jag. Nej, Mannen i Mitt LIv håller inte alls med mig. "För mycket skräp!" sammanfattar han företeelsen - men följde ändå med mig idag.


 
Vi gjorde
 faktiskt några inköp och det var på den loppis, där hela behållningen gick direkt till stöd för jordbävningsdrabbade barn i Nepal via den ideella föreningen Trinity (där jag är medlem) och till mottagandet av flyktingbarn.


I kassen packade vi ner hembakta kokostoppar, hemkokt sylt och marmelad, ägg från familjens egna höns (vi fick till och med ett alldeles nyvärpt, som hämtades direkt i redet) och ett par strutar godis. 

 
Trinity Karlstad driver ett skolprojekt i Malagari i Nepal. Information om projektet finns att läsa här och vill du veta mer om hur projektet framskrider, kan du läsa på Facebook Trinity Skolans rektor Anita är just nu i Karlstad på besök.

Så önskar jag er alla en riktigt trevlig helg!
Varm kram,
Lambergsfrua   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Skapa flashcards