Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 24 september 2015

Av Lambergsfrua - 24 september 2015 22:45

Vädret är väl så som man kan förvänta sig nu i september. Rätt som det regnar kommer det en skur, som min mamma brukade säga.


Nyponen rodnar vackert i våra buskage samtidigt som blommor fortfarande lyser bland dem.


Häromkvällen lättade molnen något och plötsligt fick vi se solen spegla sig behagsjukt i Tjärnens vatten. På himlen syntes den sämre, men vi såg ju att den fanns där.


Vid en promenad i omgivningarna fick vi se en vacker kvinna i en trädgård. Hon har antagligen funnits där en tid, men vi har inte uppmärksammat henne. Eftersom hon finns på Lamberget, fick jag för mig att det kanske rentav är den riktiga Lambergsfrua, som avbildats där (klicka på länken och läs om henne) - fast jag förstår inte riktigt, varför hon i så fall har en mask i handen. Alltså en mask för att kunna dölja sitt ansikte. Vacker är hon i alla fall.   

   
I går kväll gled den här vackra båten ut ur Tjärnen i skymningen. Jag undrar vart. Kanske till ett sommarställe på någon av de närliggande öarna eller kanske helt enkelt till någon krogarna vid bryggorna i Inre Hamn. Hur som helst var det en vacker syn.

Nu dags att släcka ner för kvällen.
Varm kram,

Lambergsfrua    
 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards