Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 17 mars 2016

Av Lambergsfrua - 17 mars 2016 17:30

Dagarna blir allt längre och Våren står och stampar i farstun. Visst gör Gumman Tö sitt allra bästa för att bana väg för henne, men förra veckan hade hon hårt motstånd av Kung Bore nattetid. Han är en tuff rackare, men både han, Gumman Tö och vi vet ju, att han måste ge sig till sist.


För drygt en vecka sedan fick jag se årets första motorcykel, som jag tror var på premiärtur. Då passade han på att ta sig ett snack med killen i Lambergets Grill & Pizzeria - men jag tror inte att han köpte något.


För en vecka sedan låg det så här mycket is och snö kvar vid Tjärnens norra ände. 


Under veckan som gått har Gumman Tö jobbat effektivt på dagarna och igår var snön prkaitskt taget borta vid Tjärnen och isen alltner porös och osäker. Hör längst ine i viken går isen upp sist i hela Tjärnen.


Så fick jag då äntligen se ärets snödroppar den 13 mars - och nog förstår man varför de vita klockorna har fått just det namnet.


Dagen efter hittade jag blommande krokus vid en av våra värmande och läande söderväggar. Bara ett par dagar innan syntes bara den yttersta gröna bladtippen. 


Måndagens solnedgång visar också att isen har gått upp i södra delen av Tjärnen. 
Där är det dagtid full med fnattiga änder och en och annan knipa.

Önskar er alla en fin fortsättning på dagen.
Varm kram,
Lambergsfrua
  





 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards