Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 11 januari 2018

Av Lambergsfrua - 11 januari 2018 15:45

Så har vi då tagit steget in i ett nytt år och som alltid hoppas vi att det ska föra med sig lycka, glädje och framför allt god hälsa till våra nära och kära - och oss själva också förstås!

 
Mannen i Mitt Liv och jag tackade det gamla året och hälsade det nya välkommen med ett glas bubbel på vår inglasade balkong. Där hade vi fin utsikt över fyrverkerierna som sprakade och glittrade på himlen - även om en del doldes av de riktigt låga molnen.

 
EFter nyår
hade vi besök av käre Barnbarnet och hans flickvän, som hade med sig alla ingredienser till en kalkongryta, som de tilagade i vårt kök. Så mysigt att sitta där och småprata med dem, medan vi smuttade på ett glas vind och gladdes åt hur smidigt och friktionsfritt de samarbetade.

 
På lördag är det 20-dag Knut
, som  firas här med julgransskakning på Stora torget. Nog låter det lite väl brutalt med julgransskakning! När vi flyttade hit kändes ordet främmande men insåg snabbt att det är samma sak som jag och mångamed mig kallar julgransplundring.  Sång och dans kring granen och en godispåse som avslutning är gemensamma nämnare. Som barn tyckte jag att den där godispåsen var viktigast...

 
Vår lilla gran
behöver varken skakas eller plundras. Den fälls bara ihop och packas ner i en låda som står på vinden till nästa jul. Den packade vi ner på Trettondagen liksom stjärnan och de andra julsakerna - och någon godispåse blev det inte.

Önskar er alla en riktigt fin start på 2018!
Kram,
Lambergsfrua 
  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards