Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 30 december 2018

Av Lambergsfrua - 30 december 2018 17:00

Årets sista månad har bjudit på både på både milda, gröna dagar och mindre varma och snöiga dagar.
Här fick vi snö som låg kvar över jul. 



Luciamorgonen bjöd på skönsång i TV-rutan och vi firade med varsin lussekatt till kaffet. Det här charmiga och annorlunda Lucia-tåget såg jag en gång i ett fönster på Utö Societetshus.

 
Några julmarknader
i närområdet besöktes också. På Åstorps Handelsträdgård kunde man både köpa vackra blommor, köpa hantverk och hemlagat på inomhusmarknaden och framför allt avnjuta en kolbulle tillagad utomhus. 

 
Dagen före julafton firade Mannen i Mitt Liv och jag vår bröllopsdag - men en traditionenlig och smaklig rotmosmiddag! I unga år trodde Dottern att "alla" åt rotmos den 23 december och sedan julbord på julafton. 

 
Självklart såg vi Kalle Anka och hans vänner på julafton. Askungens små mössvänner är en favorit, som gärna ses i repris. Eftersom familjen befann sig på lite olika håll under julhelgen firade vi tillsammans med vår gode vän R på juldagen och med Dottern och Svärsonen på annandagen - och på nyårsdagen blir det tillsammans med Sonen. Käre Barnbarnet befinner sig sedan ett par månader i Österland för studier, men vi chattar med varandra.

Som det känns nu, kommer jag inte att blogga mer, men behåller min blogg ändå. Jag har stort nöja av att läsa återblickarna - och vem vet, kanske får jag så småningom lust att återuppta bloggandet igen.

Jag önskar er alla ett riktigt Gott Nytt År!

Varm kram,

Lambergsfrua
   


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards