Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 10 februari 2019

Av Lambergsfrua - 10 februari 2019 22:30

2019 har hittills bjudit på vinter med en hel del snö och åtföljande halka. Julen städades bort här strax efter Trettonhelgen, men självklart glömmer man någon liten julpryl någonstans. I år var det en röd julduk modell mindre, som manade mig till en extra tur upp på vinden till väskan där övriga julsaker förvaras.

Barnbarnet har återvänt hem igen efter sina tre månaders studier i Singapore. Han var uppriktigt glad över att möta kyla och den snö som fallit här hemma! I hans tycke är +30 och högluftfuktighet inte det ultimata klimatet - vilket hans pappa med förtjusning skulle stå ut med året runt.

 
Mannen i Mitt Liv och jag hänger med än och hoppas kunna göra så ett tag till - "om Gud vill och byxan håller!" som min mamma brukade uttrycka saken.

 
De senaste dagarna
har vi haft plusgrader och töväder, något som jag uppskattar högt och rent. Visserligen är det synd om alla barn, som har eller snart har sportlov, men jag hoppas de kan roa sig med andra aktiviteter än just sådana som är beroende av snö och is. Så egoistisk är jag! :)

Jag önskar er en bra fortsättning på februari månad.
Kram,
Lambergsfrua
   


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Skapa flashcards