Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 14 september 2021

Av Lambergsfrua - 14 september 2021 12:38

 
Kvällarna kommer allt tidigare 
och det känns mysigt att tända ljus. Man kan ju hålla kvar lite av sommarkänslan med hjälp av väldoftande lavendel på ljusglaset.

 
Jag väljer att kalla den här tiden på året för sensommar, även om tidig höst är mer med sanningen överensstämmande. Vi har visserligen haft otroligt sköna dagar med sommarvärme ända in i i september, men nu verkar det vända. Höstdagjämningen nalkas med stormsteg.

 
Sommaren har varit fin
och vi har så sakteliga kunnat återgå till ett lite normalare liv, sedan vi fick vår andra spruta i april. Vi har kunnat träffa hela familjen och närmaste vännerna igen, för nu är vi fullvaccinerade. Men vi håller ändå lite avstånd. 

 
För fyra år sedan var vi på den lilla grekiska favoritön Tilos tillsammans med Dotter och Svärson. Det är så gott att titta på bilderna från den resan nu och tänka tillbaka på på alla fina minnen - naturen, atmosfären och de vänliga människorna. 

   
Solnedgångarna över bukten var ofta magiska.

 
Och medan jag drömmer mig tillbaka till Tilos, mognar kastanjerna utanför vårt fönster.

 
Och bollkryssen får lysa upp entrén till ett hus nära mig.

Allt gott önskar
Lambergsfrua  
  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2021 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards