Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 14 maj 2015

Av Lambergsfrua - 14 maj 2015 17:30

 
Vår käre svärson
fyller år idag och det vill vi självklart fira. Meningen var, att det skulle firas hos oss ikväll med lite gott att äta och dricka, men i förrgår ringde Dottern och bad att få skjuta upp det firandet till lördag. "På grund av överraskning" sa hon. Och vilken överraskning det blev för födelsedagsbarnet! Deras son, vårt allra bästa Barnbarn kom upp från Göteborg! Lika stor överraskning som förra året, då han kom till firandet på grekön Tilos - fast han "inte kunde komma från studierna".


Vi blev bjudna dit en stund för att träffa käre Barnbarnet - och förstås gratulera Svärsonen. Vi satt på altanen med ett glas vin omgivna av den mest underbara vårblomning. Men presenterna från oss får han inte förrän på lördag.


Humlorna var helt saliga av alla ljuvliga blommor att suga nektar ur, eller vad nu humlor gör där hos blommorna. Och i morgon förmiddag ska Morfar - Mannen i Mitt Liv alltså - skjutsa Barnbarnet till tåget för hemfärd till Göteorg.

 
På hemvägen kunde vi njuta av doftande hägg.


Och syrenens blomknoppar slår ut vilken dag som helst. Den där skomakaren, som tog ledigt "mellan hägg och syren" skulle inte få många dagar ledigt i år...

    
Och så har jag ett träd, som jag inte vet vad det heter, men blommorna är så vackra. Bladen i förgrunden tillhör en syrenbuske och har inget med trädet att göra. Kanske någon av er kära läsare kan hjälpa mig.

Jag önskar er alla en skön fortsättning på den här underbart vackra och soliga Kristi Himmelsfärdsdagen.

Varm kram,
Lambergsfrua   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards