Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg under februari 2016

Av Lambergsfrua - 14 februari 2016 17:45

Jaha, så är vi då inne på årets Mellosäsong. En tid då vi hissar och dissar diverse låtar. Ja, jag vet, många ids inte ens titta på spektaklet, men jag tycker att det är lite roligt i alla fall. Framför allt om man tittar flera tillsammans, som vi gjorde igår - Dottern, Svärsonen, Sonen och Mannen i Mitt Liv. Själv är jag allra mest intresserad av vad artisterna har för kläder på sig och om det bjuds på show med dansare, glitter, ljuseffekter, fläktar och lite sprak. jag gillar show, mycket show!

Eftersom jag inte vågar låna bilder från nätet (upphovsrätt och sånt där ni vet) illustrerar jag inlägget med färgsprakande bilder från karnevalen i Las Palmas för tre år sedan. Där kan vi verkligen snacka om SHOW! Ja, Skånebilden är förstås inte därifrån.   

    
Igår var man
i Malmö, en stad jag känner varmt för - min pappas födelse- och uppväxtstad. Här kommer min egen högst personliga recension av föreställningen

 
Först ut var David Lindgren
klädd i svart och grått. Mysig detalj var det varmt röda fodret i jackan. Killen sjunger bra, men låten "We are Your Tomorrow" var faktiskt inte min favorit. Ett stort plus dock för den fina lasershowen.

 
Sedan klev Victor och Natten upp på scenen med sin låt 100%. Av vad vill jag låta vara osagt. Natten syftar på hur han alltid bär med sig sin pappa. Svart och vitt och Victors jacka hade en dekoriv och färgsprakande bild av pappan på jackans ryggtavla  De duktiga dansarnas svartvita kjolar gav mig 70-talsvibbar, men visst var det dekorativa - vipp, vipp. Låten? Njäe. "Hjärnan är försvunnnen," sjöng han bland annat. Hoppas att han hittar den snart igen...

 
Molly Pettersson Hammar framförde "Hunger" med stor inlevelse iklädd en djupt urringad vit långklänning. Jag blev helt fascinerad av att se, om brösten skulle trilla ut ur den där urringningen. Men det gjorde de förstås inte. "Hon har ju hudfärgad trikå där"fattar du väl, upplyste Soenen vänligt. Jasså? Jaha! Ljusramp förstärkte festkänslan...

 
Isa framförde "I will wait" omgiven av ljusramper både bakom och framför, så det blidades ett effektfullt skuggspel bakom henne. Det böljade och blixtrar hela låten igenom. Även hon var djupt urringad i en vit pyjamasliknande dress med släp. Jo, jag gillade den här låten faktiskt.

  Finska Krista Siegfrieds "Faller" gjorde mig glad. Ja inte låten i sig utan det faktum, att både hon och dansarna skuttade runt iförda glansiga röda kroppsstrumpor och overaller. Eller ja, kanske inte direkt overaller, men något ditåt. Låten? Nää.

 
Tommy, Patrik och Uno bad oss "Håll mitt hjärta hårt". Tänkte direkt på Björn Skifs fina "Håll mitt hjärta", men där upphörde alla eventuella likheter. Svart och grått, lite försiktiga prickar under Unos svarta (förstås) kavaj. Men all respekt för de här tre herrarna, som är riktiga veteraner i sammanhamget och erkänt skickliga artister, men det här var ett riktigt sömnpiller, tycker jag.

 
Wictoria
med låten "Save me" fick i alla fall mig att kvickna till. Det här var i mina ögon och öron kvällens absolut bästa nummer. Tösen kan sjunga och den spektakulära ljusdressen som projekterades på och dolde hennes tråkiga gulbeige kroppstrumpa var helt magisk. Mer sånt, tack! Och visst, hon och Daniel gick direkt till final.

 
Önskar er alla en fin avslutning på årets Alla Hjärtans Dag med våra kramande småråttor, som vi fick av Dottern och Sonen för många år sedan.
Varm kram,
Lambergsfrua
  

Varm kram,
Lambergsfrua :)

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Skapa flashcards