Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg under mars 2022

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det blev kallt om tassarna både för människor och djur. Vi har ännu inte helt snöfritt och nätterna är kalla.

 
Gumman Tö kämpar på dagarna för att underlätta ankomsten för unga Fröken Vår, men än har Gumman en del jobb att göra

 
Det blev några soliga dagar efter snöfallen med åtföljande klara nätter och då bjöds vi på uppskattat norrsken, inte helt vanligt på våra breddgrader! På Facebook såg jag flera bilder med riktigt fint norrsken över stan. Det såg inte jag, men jag är ändå nöjd med att ha sett det - om än svagt. Det var första gången för mig i verkligheten.  
 


Mannen i Mitt Liv och jag fick vår fjärde vaccindos i februari och firade det med jordgubbar och ett litet glas Invalid Port! 
 
 
På fettisdagen blev det förstås semla! Gott gottigottgott!

 
Trots de kyliga nätterna har snödroppar vågat sticka upp i rabatter nära en värmande södervägg - men jag har faktiskt inte sett några själv ännu. De här små skönheterna fotograferade jag förra året.


Kära Dottern vill så gärna hälsa Fröken Vår välkommen och gör det med späda små penséer och annorlunda och dekorativt alterntiv till påskris - färgade videkissar i en kruka vid entrén.! Men än så länge måste krukan flyttas inomhus nattetid...

Ha en fin fortsättning på årets första vårmånad!
Lambergsfrua
  

 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2022 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards