Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg under augusti 2022

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig någon brådska. Han brukar ju låta oss få njuta några dagar till av Fru Sommar och varför ändra ett vinnande koncept! Under tiden mår spindlarna gott och spinner sina konstrika vävar.
  
 
Vi har firat
några födelsedagar i sommar, både käre Sonen, Barnbarnets fina Sambo och jag själv är sommarbarn födda i Kräftans och Lejonets tecken. Vi har kommit till det stadiet i våra liv att vi ger varandra upplevelser och ät- eller drickbart, alltså inget som värmer hyllorna i onödan.

 
En smarrig kladdkaketårta med fräscha bär gladde mina - och allas smaklökar.

 
Barndomsvännen M. har varit på sitt årliga besök - alltid lika välkommet. Det är nu 78 år sedan vi sågs första gången vid Högalidsparkens gungor - fast det var min stora vackra docka som intresserade henne mest vid det tillfället. Vi är båda glada i att bada, men den här gången var inte värdet riktigt på vår sida - eller snarae hennes. Själv badara jag inte i vatten kallare än +27 i vattnet och det ska vara i en pool så jag ser var jag sätter fötterna.

Önskar er alla en skön sensommar!
Kram
Lambergsfrua
      

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards