Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg under juli 2016

Av Lambergsfrua - 20 juli 2016 10:49

 
Idag vill jag ge en stor grattiskram till alla er, som heter Margareta. I första hand tänker jag då på min barndomsvän (sedan vi var fem år gamla), men även alla andra Margaretor i vän- och bekanstskapskretsen. Hoppas ni får en fin dag med solsken och lite go'fika i trevligt sällskap.
Lambergsfrua
  

Av Lambergsfrua - 18 juli 2016 14:00

Vi är inne i Fruntimmersveckan, som ju anses vara en riktigt regnig period. Än har vi i alla fall inte haft några bekymmer med det och SMHI spår fint och vackert väder "en stund", som det stod i vår lokaltidning i morse. I det här fallet handlar en stund om ca 3 dagar...


Clematisen och andra blommor tycks trivas i det här vädret.


Det är full fart på båtlivet i vår tjärn. Stora båtar och mindre båtar. Det här är en av de vackrare tycker jag - på väg ut till Vänern.

 
Har man inte båt, kan man ju ta sig fram till fots eller till hjuls. Den här killen måtte ha riktigt bra balans. Det enda han håller i är en karta! 

Önskar er alla en fin dag!
Kram
Lambergsfrua
  

Av Lambergsfrua - 2 juli 2016 15:15

Trots att jag fortfarande har bloggen på lite sparlåga nu under sommaren, måste jag i alla fall göra ett litet inhopp.


Käre Sonen fyller år, så vi hissar flaggan och hurrar för honom. Vi passade på att fira honom lite, när han var på besök före midsommar

 
När han föddes var det värmebölja och fönstren på BB vette mot söder... Det är lite skillnad mot idag, då vi har haft regn hela förmiddagen och drygt 16 grade. Plusgrader i alla fall - ha ha!

Önskar Sonen och alla andra en riktigt bra dag!
Varma kramar!
Lambergsfrua
  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Skapa flashcards