Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg under januari 2017

Av Lambergsfrua - 15 januari 2017 13:00

  
Vintertid,
när det är kallt och grått ute och dagarna korta, är det roligt att planera kommande resor och så har Mannen i Mitt Liv och jag också gjort.

Under årens lopp
har vi rest en hel del, men aldrig tidigare besökt Förenade Arabemiraten. Nu har vi bestämt att göra det nån gång framöver tillsammans med bästa Dottern och käre Svärsonen. Det blir både Abu Dhabi och Dubai.

  Innan vi ger oss iväg ska vi njuta av årets första snödroppar här i Karlstad.

Egentligen är det en helt otrolig utveckling, som har skett i Förenade Arabemiraten sedan 80-talet tack vare oljefyndigheter. Man kan tycka vad man vill om både statsskick, religion och lagar men det ska bli spännande och intressant att få uppleva och se allt med egna ögon - bland annat världens högsta byggnad bland alla andra höga byggnader, inomhusskidåkning, lyxiga hotell och stora shoppingmall. Inte för att vi planerar att shoppa, men det kan vara roligt att bara titta också - tror jag.  

 
Bästa Dottern och jag har redan börjat diskutera lämplig semesterklädsel för oss. Vi känner oss lite tvehågsna faktisk. Man kan och får ju inte trippa omkring i kortkort eller små shorts och urringade tröjor, som visar magen bar. Nu är varken hon eller jag mycket för att visa magen bar i offentliga sammanhang - utom på badstranden eller vid poolen förstås.

Som turistande kvinna behöver man i alla fall inte bära heltäckande kläder har vi fått veta, men en sjal kan vara lämpligt att ha till hands att täcka huvud och armar med vid behov. Hmm, ja hon och jag får nog diskutera det här lite närmare.

 
Och vi tar gärna emot tips och råd
om både klädsel och annat från någon, som har varit  där!
Varm kram,
Lambergsfrua  
  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Skapa flashcards