Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg under augusti 2017

Av Lambergsfrua - 21 augusti 2017 12:45

Jag gillar augusti! Visserligen är det tråkigt att det är den sista sommarmånaden - i alla fall i min värld. Visst kan september vara skön, men sommar är det inte ändå.

    
Kanske gillar jag augusti allra mest, för att jag fyller år då. Ja, faktiskt just idag.  

 
Min pappa fyllde år bara ett par dagar efter mig och någon av lördagarna närmast våra födelsedagar, var det kräftkalas hemma hos oss på sommarstället. Det var fest! Självklart regnade det aldrig. Bordet dukades fint och kulörta papperslyktor hängdes upp på en lina spänd mellan två träd. Tur att det var en grusgång under, för det hände ibland att en eller annan lykta tog eld och föll ner på marken, när stearinljuset kom för nära pappret...

 
Idag ska jag inte
fira med varken kräftor eller andra skaldjur. Däremot blir det lite annat gott att äta ikväll tillsammans med familjen och en god vän.

Önskar alla en riktigt bra dag!
Kram,
Lambergsfrua
  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Skapa flashcards