Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 25 juli 2009

Av Lambergsfrua - 25 juli 2009 17:51

Jag och MIML i Orsa Grönklitt och markeringen vid Sveriges mittpunkt.

Av Lambergsfrua - 25 juli 2009 17:01

Hej alla go'a glada bloggarvänner!

Tack för kommentarer som gläder mig - som alltid. Hoppas ni har överseende, men nu blir det lite oregelbunden kontakt en tid framöver. Och jag avstår kommentarer på era bloggar, även om jag ändå kikar in som hastigast för att hänga med i era liv. Barnbarnet har nämligen lurat med oss norrut i landet. Vi var förstås oerhört svåra att övertala *flin och fniss* och det är hans dator jag får använda. Dessutom har jag glömt kamerans kortläsare *smart*, så blir det foton kommer de från Barnbarnets mobiltelefon. 


Vi har stått exakt på Sveriges geografiska mittpunkt *lycklig* och tagit oss från Örnsköldsvik till Luleå i mestadels tropiskt hällregn. Usch! Men vi satt torrt och fint i bilen ;) En och annan Loppis och en och annan våffla var trevliga avbrott :)


Vi har travat runt i f.d topphemliga Bodens Fästning - Rödbergsfortet. Hade inte en susning om att det var sååå stort och sååå hemligt. Fick veta, att Bodenborna egentligen var instängda i sin stad, så när som på vägarna till och från stan, fram till 1998. De kunde inte ens gå ut i skogen för att plocka bär eller svamp. Fast de gjorde de nog ändå, sa guiden *flin*. Guiden var förresten yrkesmilitär, som jobbat på Rödbergsfortet till det bittra slutet. Låt mig säga, att han var både kunnig och engagerad ;)


Vi fortsätter nu via de suspekta orterna Karunki och Kukkola  till Pajala. Hm. Ja men de heter faktiskt så *fniss*. Och frågan är om inte nästa ort på rutten, Jukkasjärvi är lika fnissig.


Allt gott till er alla!









 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards