Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 12 april 2010

Här har ni mig igen!

Av Lambergsfrua - 12 april 2010 11:21

Först vill jag bara tacka alla er go'a bloggarvänner, ingen nämnd och ingen glömd, för era kommentarer till min frånvaro. Jag hade för avsikt att tacka er var och en personligen, men var alldeles för snabb att ta bort inlägget - och då försvann ju också kommentarerna. Suck.   


Memmingen, någon?

"Vi ska åka till Memmingen" sa Svärsonen för en kort tid sen. "Ska ni hänga med?"

Memmingen??? Det hade vi aldrig hört talas om. Nu är det ju så att Ryanair skapar egna kartor. Vill man till München, kommer man till Mûnchen West, vilket alltså är Memmingen - ca 8 mil därifrån. Men vad gör väl det, när man ändå inte vill till den storstan.


Svärsonen hade surfat runt lite och hittat biljetter för 100 norska kronor tur och retur från Rygge - som faktiskt ligger närmare  oss än Skavsta.


Och så blev det!

Memmingen är en fin gammal stad med mängder av flera hundra år skönt bemålade byggnader omgiven av en delvis raserad stadsmur med pampiga torn och portar. Bilder kommer med tiden   


Våren har naturligtvis kommit längre än hos oss. Jag skulle tippa 2-3 veckor.

Välkomnande arrangemang vid hotellentrén.


Visst gör det ont när knoppar brista - syrener på gång att slå ut.


Reklam utanför en restaurang - visst ser det inbjudande ut!


Snart dags för vecknas jobb. Jag återkommer med flera bilder, när jag fått lite ordning på dem.


Önskar er alla en strålande fin dag!

  Lämplig skylt även om det bara gäller en restuarang

Mina soligaste kramar till er alla som tittar in.   


 
 
wiper

wiper

12 april 2010 12:10

Vad roligt att ni varit ute och rest. Tyskland är finare än man tror det fick jag erfara 2000 när vi åkte dit med jobbet på världsutställningen i Hannoverl. Det var billigt pris och kul att ni bor så nära när ni skall resa iväg. Fint arrangemang vid hotellet. Verkligen inbjudande vid restaurangen.

Soliga kramar tillbaka till dig för här är det nästan sommar ;)

Ha en fin dag

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

12 april 2010 19:51

Hejsan och välkommen hem igen!

Vilken trevlig tripp ni verkar ha gjort och så mysigt det ser ut i Memmingen, en plats jag aldrig hört talas om förut.

I München har jag varit, men då har vi kommit med buss.

Ha en fin fortsättning på kvällen!
Kram Ingrid

http://blog.stenstugu.com

 
Ailas

Ailas

12 april 2010 21:07

Sköna bilder från "einen schönen Stadt Memmingen". Ser fram emot fler bilder.

Själv besökte jag den stora staden Stockholm i helgen!

http://ailas.svenskablogg.se

 
liz, livetpåIrland

liz, livetpåIrland

12 april 2010 23:06

Hej och välkommen tillbaks!
Det var roligt att höra att ni åkte utomlands, det är alltid bra för själen att få komma bort ett tag från det vardagliga.
Carpe Diem, fånga dagen, Seize the day! Håller med dig, just denna dag kommer aldrig åter...
Kram
liz

http://barazile.blogspot.com

 
Ruth

Ruth

13 april 2010 00:06

Roligt att du är tillbaka efter din äventyrstripp. Fotona ser riktigt inbjudande ut, snart är vi också i kapp med blommor och grönska. Nu är jag så trötte i knoppen så jag skall sova, sov sött du med, natti, natti..

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

13 april 2010 08:47

ÅÅÅÅÅ vilka underbara bilder !! Även jag ser fram emot fler bilder från eran resa =))
Välkommen hem igen =)
Önskar dig en bra dag , varma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Peter

13 april 2010 09:10

Härligt att se hur syrénerna är på gång några timmar söderöver. När de slår ut är det sommar, tycker jag ;)

Kram Peter

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19 20
21
22
23
24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards