Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 20 april 2010

Äventyr i hundvärlden

Av Lambergsfrua - 20 april 2010 22:06

Usch, vad det är segt att jobba på bloggen ikväll!   

Därför avstår jag från bloggvandringen och får nöja mig med att tacka alla er som har skrvit kommentarer hos mig på det här sättet. Ni gör mig alltid lika glad   


Häromdagen träffade vi på de här kompisarna utanför en affär - vilka uttrycksfulla ansikten   

  "Jaha, och vad glor du på? Har du aldrig sett en hund - eller två förut?"


  "Nä men kolla! Vilken löjlig liten pryl som kommer därborta. Ska det kallas för HUND, jag bara frågar? Bäst jag visar vem som är störst och starkast här!    ll:Voff, voff, voff:ll (bara den kraftigare boxern)



Och dessutom ska man acceptera att stå fastbunden vid en SKRÄP-korg härute, medan matte segar omkring därinne. Ibland är det tufft att vara hund"


Dags att lämna både hundarna och er kära vänner - dags för Loppelådan.

Mina varmaste kramar till er all som tittar in   


PS På tal om Loppelådan: det uttrycket har jag lånat från bloggarvännen Bosse "Bus" Nilsson. När jag kom hem från Memmingen upptäckte jag, att hans blogg inte finns längre. Någon som vet något om detta? DS

 
 
Ruth

Ruth

21 april 2010 10:54

Härliga bilder, en hund behöver inga ord för att tala, dom har andra knep hehe..
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

21 april 2010 11:45

Håller med, vilka uttrycksfulla hundar ;) och fina bilder. Loppelådan var ett kul uttryck.

Ha en riktigt fin dag själv

Varma kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

21 april 2010 13:12

Har Bosse bus lagt ner sin blogg?. Den finns inte att finna längre.

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

21 april 2010 19:22

Ja nog har dom uttryck i sitt ansikte allt.
Tycker inte som är så fina men det kanske man inte får säga men det säger jag ändå....=))

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

22 april 2010 08:22

Godmorgon =)
Hundar kan vara så talande så =))
Önskar dig en bra dag , arma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Anita

Anita

22 april 2010 13:49

Hej kära Lambergsfrua !!!
Det är trögt ute på bloggarna på kvällen så jag har gjort precis som du llite då och då ... Skriver min egen blogg och vandringen har fått stå över. Dåligt samvete får jag för det är ju så roligt att få kommunicera ... Här är jag nu i allafall.
Vovvarna är goa. Idag visar jag ett myller av små svarta ... 11 är dom men alla syns nog inte.
Stor kram från mej !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

22 april 2010 17:51

Kära vänner Ruth, Wiper, Cina, Berith och Anita !
Tack för era kommentarer! Jag har skrivit på era bloggar,
Varmaste kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

22 april 2010 19:20

Tack för din roliga kommentar på min blogg ;) Jag känner mig som en sopa i dag och då tyckte jag den passade bra =)

Hoppas du haft en bra dag
Varmaste kramar till dig

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Mirjamita

Mirjamita

22 april 2010 22:32

Tänk att kroppsspråket kan säga så mycket. Och att man kan se så mycket intressant i den dagliga miljön, bara man ser på rättat sättet. Ännu roliga om man har kameran med sig så du så passligt hade.
Kram på dig!

http://mirjamitas-ordbild.blogglatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19 20
21
22
23
24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards