Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 25 april 2010

Men flygande fana...

Av Lambergsfrua - 25 april 2010 12:09

...vill jag idag fira att

det är precis ett år sen jag började blogga!

  Tänk så fort det året har gått!


Tanken från början var att kunna visa en del foton för Sonen i Göteborg och de närmaste vännerna, som kunde tänkas vara intresserade av vårt liv och leverne här i Karlstad. Dottern med familj finns ju redan här och kan ta del av foton och annat i verkligheten så att säga.   


Att jag som bonus skulle komma i kontakt med så många trevliga bloggare, hade jag inte en susning om faktiskt. För alla er kära vänner smäller jag av ett dundrande fyrverkeri, som tack för att ni finns och delar era liv med mig här på bloggen.


Så här såg min första bild ut


Jag ville ge en förklaring till mitt alias Lambergsfrua - de flesta av er har sett den för en tid sen också.


  Och så visade jag en bild av vår vackra gamla stenbro som blev klar 1811. Den är byggd med sten från just Lamberget, där jag bor.


Arbetet i stenbrottet tidiga morgnar och sena kvällar störde Lambergsfrua så till den milda grad, att hon saboterade brobygget - det som byggts under dagen, rev hon ner på natten... Ansvarige byggherren ändrade då sitt beslut och tillät inget sent kvällsarbete - och se, då lugnade Lambergsfrua ner sig och bygget kunde slutföras.


Önskar er alla en skön söndag.

Varma och soliga kramar till er alla som tittar in!   

 
 
Ruth

Ruth

25 april 2010 15:55

Grattis på ett års-dagen, så snabbt tiden har gått. Roligt att få läsa din berättelse om "Lambergs frua" finurligt att ta det som bloggnamn :-) Bloggar är ett fantastiskt medel för att skaffa sig vänner, det lustiga är att man tycker sig känna alla vännerna eftersom man följer med i deras vardag och levende. Att sluta blogga, nääää, det blir att svika sina vänner.
Är så glad att du finns min vän.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Lena "Roshultskan"

Lena "Roshultskan"

25 april 2010 16:58

GRATTIS till årsdagen!
Själv började jag på dotterns inrådan i september 2009.
Måste bara protestera...jag tycker liknelsen är slående mellan dig och ditt alias =D
Dessa gamla stenbroar ääälskar jag, och vi har ett par i min närhet också...men ingen lika långa som er.
Söndagskramar!!!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

25 april 2010 21:24

Varmt grattis på ett-årsdagen!

Visst är det roligt att blogga och få kontakt med så många trevliga människor. Jag har hållit på i snart 6 år och har ännu inte tröttnat, snarare tvärtom, det blir roligare och roligare.

Kram Ingrid

http://blog.stenstugu.com

 
Mirjamita

Mirjamita

25 april 2010 23:14

Grattis på 1-årsdagen! Jag tycker själv att det här är roligare än jag trodde, även om det tar en del tid.
Kram från Riitta (just nu inte inloggad)

http://mirjamitas-ordbild.blogglatsen.se

 
wiper

wiper

26 april 2010 12:10

Jag har missat lite här för jag hinner inte med i svänarna :(


Grattis till ditt år som bloggare. Du har gjort det jättebra och det är intressant och roligt att läsa din välskrivna och underhållande blogg.

Jag är inne på min tredje blogg och vet inte riktigt när jag började så jag måste kolla.

Ha en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sonen

27 april 2010 03:47

Har det redan gått ett år? Märkligt, men tiden flyger iväg - såvida man inte sitter på akuten på Sahlgrenska, förstås. Men visst är det väldigt socialt och stimulerande att hålla på med bloggar. Har ingen själv, men nu kanske du förstår tjusningen med online-spel som t.ex World of Warcraft. Man "träffar" verkligen nya människor, det är egentligen ganska fantastiskt. Dessutom djäkligt roligt ;)

Kramelikram påre bloggmamma :D

 
Cina

Cina

27 april 2010 08:48

GRATTIS TILL ETT_ÅRSDAGEN här på bloggen.

Det var en mycket spännande berättelse du lagt ut idag!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Biggan

Biggan

28 april 2010 23:18

"Tänk så fort det har gått"
och tänk så många du glatt!!!


Kram på dig Lambergsfrua!!!
Hälsa MIDL!!!

http://vk.blogg.se/destinationumea

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - Tisdag 14 maj 13:24

Det är underbart försommarväder nu med sol och lagom sköna plusgrader. Eftersom det är mycket som händer i mitt liv nu, kommer jag att  fortsätta min bloggsemester. Kanske återkommer jag, kanske inte. Orsa kompani lovar ingenting bestämt...   Ha det ...

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19 20
21
22
23
24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards