Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2010

Lite impat Barnbarn ;)

Av Lambergsfrua - 1 augusti 2010 23:25

Idag var Barnbarnet här och uppdaterade kartorna på vår GPS. När vi sen satt och pratade fick han klart för sig att hans morfar i sin gröna ungdom jobbat som chaufför på RI-teatrarna i Stockholm under en kortare period. Det var ganska mycket ett smörjobb, som bland annat innbar att han hämtade amerikanska filmstjärnor på Bromma flygplats och sen skjutsade dem dit de skulle. Det blev väl mest mellan hotellet och den filmpremiär, de skulle närvara vid. fast de kom en och en, inte alla på en gång:D


Tyrone Power kom för att närvara vid Sverigepremiären på "Åklagarens vittne".


Jane Mansfield svepte in på Parkteatern sedan MiML hade släppt av henne vid ingången. Det var till premiären av "Å en sån karl!" Parkteatern var för övrigt den enda i RI-kedjan vars namn inte började på RI   


Harry Belafonte kom till premiären på "Island in the sun" - en film som jag tyckte mycket om.


Barnbarnet tyckte det var så coolt att han skrev om det i Facebook   

Lite kul att kunna imponera på den yngre generationen - även om namnen i det närmaste är okända för dem.


Dags för Loppelådan - sov gott alla goa bloggarvänner!

Soliga kramar,



 
 
Berith

Berith

2 augusti 2010 08:06

Godmorgon min go´a bloggvän =))
Kul att kunna imponera på den yngre generationen
uti mellan åt ...för det är inte lätt ;)))
Jag älskar dessa "gamla" skådespelare och deras filmer ..det är något visst med dem ...dessutom är alla så naturligt vackra =))
Önskar dig en bra dag vännen , varma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
yvonne

yvonne

2 augusti 2010 08:37

Nu har jag läst på om mrs Mansfield! Vilket öde...Din man var säkert en bra chaufför, fast hon hade ju otur med en annan...
Ååå "Island in the sun.." nu fick jag den i huvvet! Haha! Ha det gott vid tjärnen!

http://www.yvonneeblogg.blogspot.com

 
Ruth

Ruth

2 augusti 2010 09:33

Tror mitt inlägg flög i väg, om inte så kommer det i repris:
Kul för barnbarnet att få blingblinga lite. Vilket avundsvärt jobb för många som MiML har haft i sina forna dar. Ett roligt minne att bära med sig.
Kram

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

2 augusti 2010 10:56

Vilket kul jobb för din pappa då måste han ha varit en bra chaufför och sen var han säkert lika behagfull och trevlig som du är. Detta var intressant läsning för en filmnörd som mig. Har sett dom flesta gamla filmerna också. När jag var barn så var dessa skådespelare med i filmer som visades på matinée. Förstår att det var kul att skriva om detta för barnbarnet. Tack för länkarna så man kan gå in och fördjupa sig. Säger som Berith dom var naturligt vackra och sprutade inte in en massa gifter i ansiktet så dom tappade inte sin karaktär och personlighet.

Ha en jättefin dag
varma kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Anita

Anita

2 augusti 2010 14:13

Åhh, man bugar och bockar !!! Även jag blir imponerad ... Hade min "biologiska" mamma levt så hade hon nog ringt MIML. *fnittrar* Hon jobbade vid Riksteatern själv istället för att ta hand om sina 3 ungar hon satte till världen. *skrattar* Kanske är det därför jag är som jag är ....Hihi !!
Stora kram från mig som nyss uppdaterat min blogg !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Herr Nilssons Fru

Herr Nilssons Fru

2 augusti 2010 15:39

De e gott att kunna impa o leverara till de yngre!! Ett litet småskojigt jobb de där kan jag förstå. Faktum är att trots min höga ålder,,,känner inte jag heller igen personerna..haha. som de kan bli.
Hoppas du njuter av sommaren
Kramiz Anki N

http://anki-nilsson.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards