Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2010

Fredag - igen!

Av Lambergsfrua - 20 augusti 2010 13:36

Har just varit hos frissan och fixat till håret - jätteskönt

När jag kom dit hade dotter Maria precis gått    Hon hade fått en återbudstid för klippning.


Regn i morse men nu är det växlande molnighet och ganska blåsigt. Inget upphetsande på agendan idag, bara tvätt och städ.


Önskar er alla en riktigt fin fredag och trevlig helg!

Soliga kramar till alla er som tittar in!   

 
 
Ingen bild

ninniemari.blogspot.com

20 augusti 2010 14:13

Hejsan.....trevligt,att kika in på din blogg och här kommer en liten hälsning från Ewa,nere i Blekinge!

Lambergsfrua

20 augusti 2010 15:23

Vad roligt med en ny besökare, välkommen Ewa - eller Ninniemari. Antar att du heter det ena och kallar dig det andra, eller?
Önskar dig en riktigt trevlig helg - utan gräsklippning ;)

 
Ingrid

Ingrid

20 augusti 2010 17:37

Hejsan!
Så härligt att att fått fixa till håret. Det skulle jag också behöva göra, för jag är alldeles för långhårig.

Jag önskar dig också en riktigt trevlig helg!
Kram Ingrid

http://blog.stenstugu.com

 
Sylvia

Sylvia

20 augusti 2010 19:44

Hejsan!
Visst är det en skön känsla när man spatserar ut från frissan och håret blev precis som man hade tänkt sig :-)

Hamnade här efter en bloggrunda och blev så nyfiken på Lambergsfrua :-).....haft en riktigt trevligt stund här. Läser just att du ursprungligen kommer från Stockholm.Jag kom som ung flicka till huvudstaden från Norrköping och träffade då en fin kille som så småningom blev min man och är det ännu. Vi bor på Södermalm och har två vuxna barn och ett barnbarn.

Önskar en skön helg!
Kram Sylvia

http://cobra38.wordpress.com

 
Ingen bild

Maria

20 augusti 2010 21:46

Nu väntar vi bara på en bild m nya tjusiga frisyren ;)
Kram Maria

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

20 augusti 2010 22:03

Så fin du är i håret ( antar att presentations bilden i bloggen är senaste fotot ?
Själv ska jag klippa mig på måndag och de har lovat att göra en ny fin frisyr åt mig.
Ser med spänning fram emot det.
Och ska då också försöka ta ett foto och visa i min blogg.
Önskar dig också en fin helg.
Kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Suss

Suss

20 augusti 2010 22:58

Men, jag har också varit till frissan och fixat till det efter sommarens blekning och uttorkning.
Trevlig helg önskar jag dig också KRAM!

http://www.leontina.blogg.se

Lambergsfrua

21 augusti 2010 14:01

Det kanske var tankeöverföring;) Fast den här tiden på året brukar det vara nödvändigt med en "översyn" och allmän ompyssling av håret.
Ha det gott!
Varma kramar!

 
Cina

Cina

21 augusti 2010 09:34

Åhhh så skönt att få fixa till håret man blir som en ny människa.
Ha en underbar helg!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

21 augusti 2010 14:00

Ja, tänk att håret är så viktigt!
Önskar dig också en skön helg:D
Varma kramar!

 
Ruth

Ruth

21 augusti 2010 09:38

Skönt att få fixa håret. Själv så har jag den förmågan att börja klippa lite här och där själv när det börjar det bli dax, inte så bra tycker frissan, näää, någon frisör är jag inte.
Ha en fin helg !
Kram

http://bernamis.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

21 augusti 2010 13:59

Jag är inte heller någon frisör,men brukar ta några klipp i luggen mellan beöken hos frissan - det är hon inte heller så där överförtjust i...
varma kramar!

 
katsura

katsura

21 augusti 2010 14:01

Visst är det härligt att fixa håret. Själv älskar jag att få håret tvättat för frissorna masserar så skönt!
Tvätt och städ blir kanske roligare när man känner sig fin :)
PS Det är en bra presentationsbild du har lagt in :)

http://katsura.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

21 augusti 2010 15:28

Jag håller helt med dig! "Min" frissa har en massagestol, som jobbar igenom ryggen, medan hon tvättar håret och masserar huvudet. Det är en ren njutning att gå dit för att klippa sig :D
Tack för bildberömmet! Fast den bilden är inte alldeles ny.
varma kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Skapa flashcards