Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 10 mars 2010

Av Lambergsfrua - 10 mars 2010 21:59

Goder afton kära bloggarvänner!

Först vill jag tacka alla er som kommenterat här hos mig! Varenda gång blir jag lika glad för att ni delar med er av tankar och åsikter på det jag skrivit.

                   En vacker blomma till er som tack! Ingen nämnd men absolut ingen glömd.


Åter till överskriften. När sonen Peter skulle åka tillbaks till Göteborg i söndags, avgick tåget från Karlstad station exakt på rätt tid. Härligt, tänkte vi. SJ börjar få ordning på sin krånglande tågtrafik igen.   


Men se, i Trollhättan fick alla resenärer kliva av och byta till buss. Förklaringen kom i högtalaren: "Ett godståg har råkat spåra ur lite grann!" Nu frågar sig vän av ordning - hur kan ett tåg spåra ur lite grann?   


Idag har vi varit ute och stavat i det underbara vårvintervädret.

  MiML var lika glad som jag över den isfria delen av asfalten på gångvägen, som nu gjorde stavandet riskfritt.


 

Det är fortfarande mycket snö kvar. Vid Lambergstjärnens båtbryggor såg vi ett par roliga skyltar sticka upp ur snömassorna. På skylten längs bort står det Handikapp-parkering. Det lär dröja länge, innan någon kan använda bryggan eller P-platsen här.


 

Här syns det tydligt hur mycket snö som ligger här vid Tjärnen.


 

Fantastisk solnedgång i kväll! Jag vet inte hur många foton jag tog för skådepelet ändrades ju hela tiden. Bara vackrare och vackrare. Till slut blev jag tvungen att välja ;)


Snart dags för Loppelådan. Har inte hunnit bloggvandra idag, men lugn, bara lugn - jag återkommer ;=)

Varma och soliga kramar till er all som titta in här!   







Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards