Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 6 januari 2011

Snö, snö och mera snö!

Av Lambergsfrua - 6 januari 2011 11:53

God trettondag på er alla vänner och tillfälliga besökare!


Först vill jag tacka Ruth som så generöst låter oss låna från hennes bildbibliotek. Den vintriga bakgrundsbilden kommer härifrån.


Nu har det snöat mer eller mindre i snart två dygn och det finns ju roligare saker här i världen än att skotta fram bilen, som mest liknar en iglo, där den står.


Jag håller mig sysselsatt inomhus med att rensa bland alla de foton, som jag har tagit under vår resa för att sedan kunna visa ett urval här.


Önskar er alla en mysig dag!

Varma kramar   

Lambergsfrua

 
 
Cina

Cina

6 januari 2011 13:54

Ja nu är jag verkligen trött på alla denna hemska snö. Nu vill jag att det snart skall bli vår.
Ha en fortsatt fin dag!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

6 januari 2011 15:21

Jag kunde inte ha sagt det bättre själv;) Och det fortsätter att snöa - suck.
Varma kramar!
Lambergsfrua

 
Ailas

Ailas

6 januari 2011 15:08

Hej och trevlig trettondag, trots snön! En del har fallit även här och jag får allt gå ut med borsten, om än motvilligt.

Jag hoppas att du haft en skön jul- och nyårshelg med massor av god mat och trevligt umgänge. Så har det varit här! Nu får vi bara hoppas att det bli ett fint bloggår också! :)

Varm kram!

http://ailas.svenskablogg.se

Lambergsfrua

6 januari 2011 15:20

Tackar för det, Ailas!
Helgerna har varit helt fantastiska och jag kommer att dela med mig av upplevelserna här på bloggen så småningom.
Ha det gott!
Varma kramar,
Lambergsfrua

 
irja

irja

6 januari 2011 16:33

Kära Lambergsfrua !!!
JA, de här med väderleken kan man inte rå över, men man önskar ju att det blir böttre på den fronten också.... Kallt,kallt kalllt , Kung Bore har våldgästar oss i flera veckor nu, och man är dödens less åt allt som heter KYLA ,,,men idag har han fått ge vika, för ymnigt snöfall och bara -11 grader, en gråmulen dag,,, och lika grå och trist känner man sig själv,,,, hängig och eländig,,, undrar om det är förkylninsbacillerna som gör sig tillkänna....
HA en bra dag,,,, Fånga Dagen ,,,,KramiZ IA....

http://40-talisten.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

6 januari 2011 16:41

Men kära Irja!
Då har vi ju rena sommarvädret härnere med bara -4, men snö det har vi i överflöd. Jag är lika less på vinterns som du. Jag håller verkligen tummarna för att du slipper en förkylning. Jag har fått en släng och försöker mota bort den med att tugga Echinagardtabletter och gurgla mig med saltvatten. Det sista gjorde alltid mamma och vad jag minns var hon mycket sällan förkyld - men det kan ju vara en efterkonstruktion också...
Varma kramar!
Lambergsfrua

 
Agneta

Agneta

6 januari 2011 19:18

Hej!
Vad duktig du är som sorterar fotografier. Det är jättekul att fota och oftast tar man lite för många, men sedan kommer jobbet.
Det där med att gurgla med saltvatten lär vara bra och även jag kan inte minnas att min salig mor var förkyld särskilt ofta. Men en sak som jag minns är att hon hade alltid handskar på sig om vintern. Även inne i affären när hon handlade och om sommaren var det vita bomulsvantar som gällde.Eller så var dom av vitt nät samt flor på hatten som drogs ner en liten bit över pannan. Vita vantar hade även jag som barn när jag skulle vara "finklädd". Skulle tro att dom där kundvagnarna inte är så där bacillfria så att det stör på handtaget...vem vet vilka sjukdomar alla har som tar i dom. Så kanske det är en god idé med att ha vantar på sig. Så har det blivit populärt med handsprit, stup i kvarten numera och det tycks hjälpa det med.
Jodå, här vräker snön ner som du säkert vet via sonen, men så ska det vara på vintern! Det blir lite ljusare då än det eviga regnet.

Spännande ska det bli att få ta del av dina foton.
Ha det så gott vännen!
Kramen, Agneta

http://www.agnetas.name

Lambergsfrua

6 januari 2011 22:41

Tack Agneta! Sorteringen sker mest av ren självbevarelsedrift, annars blir jag lätt hispig när jag inte hittar rätt bland fotona ;)
Det där med vantar känner jag igen. Både mamma coh jag hade små vita vantar sommar, vår och höst, mest för att det var fint, men visst var det hygieniskt också. Jag minns att de blev alldeles solkiga, när man hållit i en stolpe på spårvagnen eller en ledstång.
Håller me dig om att kundvagnar och kundkorgar tillhör bakteriespridarna nummer ett. Rena äckelpäcklet!
Jo men visst blir det ljusare med snö i stället för regn - men det kan väl finnas någon måtta på ljuset ;)
Varm kram!
Lambergsfrua

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards