Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 15 januari 2011

Idétorka

Av Lambergsfrua - 15 januari 2011 18:01

Jag har inget intressant eller spirituellt att komma med idag. Käre MiML har varit i stort sett klistrad framför TV:n  för att hänga med i alla sportsvängarna. Jobbigt med både skidor och handboll och  diverse fotbollsmatcher där emellan.


Så jag har suttit bänkad framför datorn i stället. Vi har alltså suttit där och glott på varsin skärm allt medan änglarna skakat sina bolster hela långa dagen, så mjuka dun har dalat ner på oss - och än har de inte slutat sin städning däruppe   


I kväll blir det slottbesök tillsammans med stjärnorna och sen ser vi det inspelade Let's dance - utan reklam och träningspass   


Önskar er alla en trivsam kväll.

Varma kramar,   

Lambergsfrua

 
 
Ingen bild

Maria

15 januari 2011 21:55

Nä du, man har inte idétorka när man kommer på att änglarna skakat sina bolster så att mjuka dun har dalar ner på oss. Underbar ordvrängning :D

Lambergsfrua

15 januari 2011 23:38

He he, tack för det vännen. Man har sina ljusa ögonblick ;)
Kramar,
Ma

 
Agneta

Agneta

16 januari 2011 00:29

Hej!
Tack för besök och kommentar!
Blev så inspirerad av din resa till Wien så jag letade efter operettmusik och så fastnade jag för Lehár, aldrig fel :-)Just denna konserten är helt fantastisk för den har SVT visat! Dom har sina ljusa stunder ibland ;-)

Så poetiskt du beskriver snön som dalat. Sak samma här, hela natten. Men nu börjar det droppa o drippa så snart är det moddigt värre. Blir väl till att använda eka och ro för de som ska ut när all denna snön snmälter undan.

Ja du, Handbollen mellan Sverige-Slovakien var en rysare i början och ingen trodde väl att "vi" skulle segra, desutom med så stor marginal. Kul!
I dagar som dessa kan man sitta framför TV:n utan paus, alltid är det något "viktigt"...:-))
Hoppas att vi klarar av Polen lika bra, ska bli kul att se! Jag har blivit en riktig handbollsfreak på gamladar, sedan damernas matcher visades i TV.
Min bror, som nyss fyllt 70, var med i Svenska Juniorlandslaget så jag har liksom "vuxit upp" med bollspel. Själv spelade jag basket, simmade, hastighetsåkning på skridskor bl.a Handboll testade jag, men ack...knäna tog stryk. Har alltid undrat varför inte killarna har rejäla knäskydd!! Brorsan har inga hela knäskålar kvar och det kommer på äldre dar...smärtorna!

Stjärnorna var intressant att se och Ulf Brunnberg blev i mina ögon en helt annan person.
Så det kan bli när man bara ser dessa människor i olika roller i TV. Privatpersonen är en annan femma.
Nu blir det nattiskramar fr. lilla mig!
/Agneta

http://www.agnetas.name

Lambergsfrua

16 januari 2011 12:52

Kära Agneta!
Jag är själv ingen sportmänniska och ser inte så mycket av den varan på TV, men jag kan ju inte undgå att uppfatta en del av vad som händer, när jag sitter bredvid MiML med datorn i knät. Handbollsvinsten var välkommen:) Vi håller självklart tummarna för en vinnande fortsättning.

Det där med knäskydd har jag också funderat på. Jag tycker att de flesta andra sportutövare är skyddade från hjässan till fotabjället (känns det som i alla fall), men inte handbollsspelarna. Det är ju för sorgligt, när kroppen tar stryk, som för din bror. MiML har ett kusinbarn som var framgångsrik juniorsimmare. Han fick lägga av sedan knäna var helt utslitna vid dryga 20 års ålder. Det är ju bara inte klokt!

Tänk att du har varit en sån sporttös och aktiv inom flera olika idrotter. Jag är djupt imponerad och full av beundran. Jag är nog ingen tävlingsmänniska och känner mig bara stressad i sådana situationer.

Stjärnorna är ett intressant program, som ger lite andra infallsvinklar på deltagarna än de gängse intervjuerna i media. Ulf Brunnberg växte i mina ögon och är värd all respekt - han var inte bara Jönssonligan;)

Nu är det renstädat hos änglarna, men det verkar som om de är lite ledsna för det och snyftar till då och då - ett lätt dugg når oss då.

Idag kommer Dottern med sin lilla familj hit på middag och det ska bli trevligt. Vi bor nära, men nöter inte ner trösklarna hos varann för det. Oftast blir det korta små besök för lite småprat, middag mer sällan.

Önskar dig en bra dag trots snömodd och halka!
Varma kramar,
Lambergsfrua

 
wiper

wiper

16 januari 2011 12:40

Jag har kollat på samma program som dig. Jag har träffat Marie Göransson när hon spelade i en komedi som hette "Skvaller" på Maximteatern på 90-talet. Hon var en behagligt person med integritet.

Ha en jättefin söndag
Varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

16 januari 2011 12:59

Jag tycker om Stjärnorna-programmet för de visar andra sidor av deltagarna än vad media vanligen visar. Jag tycker man får veta något nytt om dem allihop, när de har sin egen dag.
MIn favorit den här omgången är nog Niklas Strömstedt, men jag tycker alla har sina positiva sidor - och en del mörka från uppväxtåren.

Varma kramar,
Lambergsfrua

 
Anita

Anita

16 januari 2011 18:35

Jaa du, Vinterstudion tar sina timmar men det gör ju våra bloggtimmar också, eller hur ??? Har hållit på med en ny logga som jag skall sätta in endera dagen ...
Här snöade igår men idag så har det regnat och är milt så nu är det verkligen halt ute. Vi har Solsidan att se fram emot ikväll ... Det gillar jag !!!
Ha det gott i sällskap med MiML !!!
Stor kram vännen, från mej !!

http://minplats.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

17 januari 2011 10:30

Visst är det skönt när man kan kombinera sina intressen så;) Allt tack vare en laptop.
Vad spännande att få se din nya logga, när den blir klar. Du är så duktigt att fixa och trixa till sånt. Jag är förtjust i såna där slingor, som många har på sina bloggar, men vet inte hur man gör. Det är väl i Paintshop Pro kan jag tänka. Det har jag, men kan inte hantera det - ännu. Jag behöver mer tid än de 24 timmar som finns på dygnet *fniss*
Solsidan är trevlig och lättsam underhållning. Vi har släktingar, som bor därute, vilket gör serien ännu mer sevärd ;)
Snart dags att halka iväg till veckans jobb.
Önskar dig och Livskamraten en fin dag.
Varma kramar till dig min vän!
Lambergsgsfrua

 
Calma

Calma

16 januari 2011 19:16

Hej där!
Jo,det är sant,Calam är tbx i blogvärlden,ber så mkt om ursäkt för att jag latat mej o haft andra intressen,FAST jag egtl tycker mkt om detta,oxå*L*

Så jag hoppas jag får tbx mina gamla bloggvänner o kanske t om nya.

Jasså,det är samma situation hos er,jag är nada sportintresserad,ja finns väl ngt kanske,men njäääee,det är det lilla det*L*

Jag har oxå suttit vid datorn,av o till,har trassel m ryggen,så det blir ej så långa stunder i taget

Dessutom gjort en snögubbe idag,var sååå kul,
den fick två sidor,så grannen kunde se oxå

Har skrivit i min blogg,så var så god och titta in
Välkommen,

Ha det bäst,hoppas vi ses här igen

Carpediem!!

Kramen från Calma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

17 januari 2011 10:24

Men vad roligt att du är tillbaka, kära Calma! varmt välkommen! jag ska genast kika in hos dig - och, jag lägger in länken igen, som förr.
Stor kram,
Lambergsfrua

 
Ingen bild

Sonen

20 januari 2011 09:05

Efter en snilleblixt för några veckor sedan kallar jag numer änglar för fundamentalistfåglar. Inte lika vackert att nämna i dina smått poetiska omskrivningar precis ;D

/ Kram

Lambergsfrua

20 januari 2011 10:52

Nä vet du vad käre Sonen, jag har närt en orm vid min barm - nu får du tvätta munnen med såpa;) Realistisk poesi är inte min avdelning *fniss*
Varma kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards