Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 21 januari 2011

Fredag - och Kramens Dag!

Av Lambergsfrua - 21 januari 2011 16:47

Tänk, fast jag numera är en silvergrå panter och inte behöver bry mig så mycket om det är vardag eller helg, sitter det i ryggraden på något sätt - fredag har fortfarande en så skön klang av frihet, tycker jag. Frihet från jobbet, alltså.


Numera har jag ordnat så vist, att fredag är städ- och tvättdag. På så sätt känner jag ju också av den där friheten - när allt är klart. Och det är det nu!   


Hos oss blir det tågåka av i kväll och sen kollar vi nog Skavlan och hans gäster. Dansandet spelar vi in, för det är själva dansen vi vill se, inte reklamen eller när paren tränar. För att inte tala om, när man får se korta snuttar av dansandet igen inför omröstningen. Två och en halv timme program kortas då ner till behagliga en timme och en halv timme!   


Fast det är väl inte så reklamköparna har tänkt sig, förstås;)


Önskar er alla en trevlig kväll!

Varma kramar,

Lambergsfrua


PS. idag är det Kramens Dag! Det kan du läsa om hos Ingrid. DS

 
 
Ingrid

Ingrid

21 januari 2011 18:44

Hejsan!

Vi ser också På Spåret, men sen ser jag slutet av Let´s Dance. Skavlan ser jag i någon av repriserna.

Ha en riktigt skön kväll och kram på dig!!

http://stenstugu.com/wp

Lambergsfrua

21 januari 2011 19:00

Ja du Ingrid, tur att repriserna finns.
Kramar,
Lambergsfrua

 
Calma

Calma

21 januari 2011 19:21

Hej på dej!
Så vist av dej *L*,men det ligger mkt i det du gör
Tror att man ska ha rutiner när den dagen kommer,mår man bäst av,härligt att läsa hur du gör iaf,,

Jasså,tågåkande,ok,ja det går ju att spela in,OM man nu har det så,köptes fel sorts apparat här,jag var ej riktigt med där,men Chr tyckte tydl att vi ej behövde en sån apparat,
(hmm,det är ju JAG som jobbar obekväm arb-tid o missar d mesta isf,)

Eftersom det är dagen K,som i kram,så får du en alldeles xtrastor sådan då,KRAM från
Calma,ha en skön fredagkväll:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

21 januari 2011 19:47

Tusen tack för kramen min vän!
Ha en jätteskön kväll tillsammans med din Christer.
Varma kramar tillbaka :)
Lambergsfrua

 
cilla

cilla

21 januari 2011 19:50

eftersom det är kramens dag i dag så skickar jag en bamse kram till dig.

http://wiccankraft.blogg.se

Lambergsfrua

21 januari 2011 23:13

Åh, tusen tack go'a Cilla!
Jag skickar en stor varm kram tillbaka!

Ha det gott!
Lambergsfrua

 
yvonne

yvonne

21 januari 2011 20:02

"På fredag är det städdag, det vet varenda tant..." kommer du kanske ihåg? :-) Gullan Bornemark tror jag det var...Här blir det nog varken tåg eller Skavlan...ska läääääsa! :-)

http://www.yvonneeblogg.blogspot.com

Lambergsfrua

21 januari 2011 23:12

Klart jag minns, Yvonne! Har lärt många små barn att sjunga den och andra av Gullan Bornemarks visor - favoriten är nog Sudda, sudda bort din sura min.
Ha det gott!
Kram,
Lambergsfrua

 
Margit

Margit

22 januari 2011 00:17

Ja då är det mitt i natten..och lördag..dag snart igen!
Solen har skinet idag också och det bådar hopp om ljusare och varmare dagar!!
Har varit i Västerås idag..och på hemväg så körde vi via eskisltuna och jag har "fått låna" mitt barnbarn Samira..(5 år) som skall vara hos Lasse o mig under helgen...så mammam Maria (min dotter) får "bara vara" och måna om sej själv. Så jag har kontaktat Måns färädrar 8lasses barnbarn) att pappa Roger o Måns kan besöka oss under lördagen så får Samira o Måns leka lite tillsammans...
Kramis till dej och önskar dej en skön helg!!!

http://margitholm.blogg.se

Lambergsfrua

22 januari 2011 13:18

Kära Margit!
Du och din Lasse verkar vara så varma och kärleksfulla personer både mot varandra och era respektive barn och barnbarn. Så skönt för Maria att få lite tid för sig själv och roligt för Samira och Måns att få leka tillsammans.
Jag önskar dig och de dina en riktigt trevlig helg!
Stora kramen,
Lambergsfrua

 
Kristina

Kristina

22 januari 2011 11:53

Jag har kollat själv lite var felet kan ligga, jag upptäckte att du hade fel adress i din länk till mig.
Det har kommit lite extra på slutet!
jag är tacksam att du hör av dig. Det är skönt att vi är till för att hjälpa varann.
kristinakicki.bloggplatsen.se
Jag hoppas att det kommer att funka sen.
Kramar och en mycket trevlig helg.

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

22 januari 2011 13:15

Ja men kära nån!
Tusen tack Kristinakicki för att du undersökte saken och berättade för mig - felet låg alltså hos mig! Så det kan toka till sig - jag ber verkligen om ursäkt

Jag har rättat till det och si, då funkade det hur bra som helst:)

Vilken fin header du har nu - grattis!
Trevlig helg och varma kramar!
Lambergsfrua

 
wiper

wiper

22 januari 2011 13:24

Det känns ändå bra att ha lite struktur på dagarna. Vad bra att du har fredagar som tvätt/städdag för då är det fint och man kan koppla av. Jag zappade från "På spåret" och Let´s dance. Skavlan är jättebra program. Tur att man kan spela in och ta bort reklam och annat onödigt.

Vad kul med kramens dag ;) skall genast gå och krama gubben ;)

Ha en fin dag du och din man
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

22 januari 2011 16:07

Tack go'a Wiper!
Den här gången var det hyfsat svåra frågor i "På spåret" - förra lördagen kunde vi i princip ingenting. Skavlan är helt strålande på att få sina gäster avslappnade och plocka fram svar ur sina gäster, samtidigt som han ser mild och lite lätt disträ ut. Det är skickligt.

Jag tror jag ska utöka den där #Kramens dag" till "Kramens månad". Januari är en sån mörk månad, så det kan väl inte skada med en extra kram då;)
Ha en fortsatt skön helg!
Varma kramar!
Lambergsfrua

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards