Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 24 januari 2011

Solnedgångar

Av Lambergsfrua - 24 januari 2011 17:27

Ja, vid närmare eftertanke borde jag kanske döpa om min blogg till "Lambergsfruas Solnedgångsblogg" eftersom det är ett naturfenomen som fascinerar mig till fullo.


Så här såg det ut från vår balkong i förrgår lördagen den 22 januari.


Söndagens solnedgång var ännu vackrare.


Och dagens går inte av för hackor den heller.


Det kan tyckas enkelspårigt att visa de här solnedgångarna, men jag menar att det finns så mycket vackert runtomkring oss, som vi oftast inte "ser" för allt annat, som distraherar och tar vår uppmärksamhet.


Det gäller att hejda sig själv i vardagslunken se sig omkring och njuta av det som bjuds.


Önskar er alla en skön kväll!

Soliga kramar!  

Lambergsfrua

 
 
yvonne

yvonne

24 januari 2011 17:59

Jamen då tar jag namnet "Yvonnes soluppgångsblogg" ;-) Den ser jag bättre eftersom jag har österläge på balkongen. Nu försvinner ju solen längre och längre västerut, så visst ser jag nedgången men inte lika mycket som du. Och jag tröttnar aldrig... :-)

http://www.yvonneeblogg.blogspot.com

Lambergsfrua

24 januari 2011 22:30

Två Karlstadbloggar om solen - det vore väl inte fel ;)Ja, man ser för varje dag, hur solnedgången flyttar sig längre och längre västerut och det känns så positivt. Vid midsommartid har vi den i nordväst, ljuvligt vackert över Tjärnen.
ha det gott!
Kram,

 
Kristina

Kristina

24 januari 2011 18:15

Jag håller med dig om solnedgångar.Det var så vackert på himmlen när jag var ute och körde bil tidigare.
När jag var barn satt vi alltid hela familjen i verandan på somrarna och tittade när solen gick ned.
Det har följt mig genom livet.
Jättevackra bilder!
Varma kramar!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

24 januari 2011 22:28

Tack för positiva ord, som värmer:)Vad trevlig minne du har från barndomen med familjen samlad för att njuta av solens nedgång. Så försöker MiML och jag göra nu från vår balkong.
Varma kramar till dig min vän!

 
irja

irja

24 januari 2011 18:34

Kära Lambersfrua !!!
du är inte ensam om det himmla fenomenet, här har du en till som är faschinerar och gör mig svag av himmlavalvets lys och mörker och inget är sig likt i ögonblickens bild om man inte själv fångar den, visst är det fantastiskt ..... Fin/fina bilder tack för dem,vännen..... FÅNGA DAGEN OCH ÖGONBLICKET.... KRAM IA....

http://40-talisten.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

24 januari 2011 22:22

Tusen tack för rosorna kära Irja!
Naturen har så mycket vackert att erbjuda - det gäller bara att ge sig tid att njuta.
Varmaste kramar!

 
Calma

Calma

24 januari 2011 18:43

Hej!
Förstår dej fullkomligt,o håller med,så underbart,den ena ej den andra lik,
Man har ej sett alla bara för man sett en,klart

Jag är likadan,har oftast med fotogrejer på mina promenader,kan ta foto på vad som helst,älskar det där lilla,som ofta är så självklart,men ändå inte,
Finns ju en förutsättning för allt ju..
Kan bli helt lyrisk vid vissa saker ,på mina promenader,så att ögonen tåras.
men jag tror att man är väldigt rik när man reagerar så,rik på upplevelser o förmåga,att fånga det där lilla xtra

ha d bäst,
kramen från Calma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

24 januari 2011 21:52

Tänk jag tror du har helt rätt, man är väldigt rik så länge man reagerar på och kan glädjas åt allt vackert som finns runt omkring oss.
Mina varmaste kramar,

 
Ingen bild

Love

24 januari 2011 19:07

Äntligen ett livstecken från mig.
Har glömt bort din fråga om restauranger.
Jag har bara varit på tre men dom var mycket bra tyckte vi.
Efesos Rudbecksgatan 28. Tel 019-6116615.
Mycket gott träkolsgrillat. Bra myny och trevlig atmosfär. ****

Kinamuren Drottninggatan 15. Tel. 019- 6117782
Man kan välja att plocka ur buffen o äta så mycket man vill eller beställa ut menyn.
Nere i källarvalv och mycket revligt. ****

Karishma Kungsgatan 26. Tel.019- 101208
Indisk toppenrestaurang rätt liten men fin service och god mat. Vet inte hur länge dom har öppet på kvällarna. ****

Ni kanske redan har hittat en restaurang och tänk va kul ni kommer att få den kvällen.

Michelle jobbar på en väldigt bra och prisvärd restaurang men den ligger tyvärr i Kumla.
Dit åker vi då och då.
Inte tröttnar man på solnedgångar det är en ofattbar skönhet att uppleva och njuta av.
Har inte gjort ett filijokkus i dag bara vilat läst. Hoppas allt är väl med er båda.
Ska titta på Efterlyst i kväll sen blir det att sussa gott.
Vi höres kära vän. Jag har tyvärr tappat bort din mailadress så maila gärna över den igen
love70p@gmail.com
Kram kram.

Lambergsfrua

24 januari 2011 21:50

Tusen tack kära Love för svaret om restauranger! Vi hade läst om Karishma på nätet, men inget var bestämt. Och man vågar inte lita på de omdömen som ges där. Det kan ju lika gärna vara ägaren själv som skriver omdömet. Kinamuren låter också intressant, eftersom den ligger nere i källarvalven. Synd att Michelles restaurang ligger i Kumla ;)
Nu har vi tre olika att föreslå vännerna. Jag återkommer med rapporter senare. Än en gång TACK!
Jag har en känsla av att du behövde en dag bara för dig själv idag, när du nu har haft din kära Leif hemma över helgen. Om inte annat är det säkert en känslomässig berg- och dalbana för dig och det blir man trött av.
Jag ser på Rum för en stjärna - reklampaus just nu.
Mail kommer.
Mina varmaste kramar till dig kära vän.

 
Anita

Anita

24 januari 2011 19:25

Åhhh, så vackert. Så fina solnedgångar har inte jag inte uppgångar heller. Jag är också så förtjust i dessa underbara naturfenomen.
Ha en skön kväll min vän !!!

http://minplats.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

24 januari 2011 21:18

Visst är det vackert Anita. Jag larvar fram och tillbaka ut på balkongen med min kamera, när solen dalar. Kan bara inte låta bli.
Ha det gott du också min vän!
Varma kramar

 
Ingen bild

Herrhags-TK

24 januari 2011 22:20

Härligt vackra bilder på solnedgången och på Herrhagen förstås. :)

Vilka härliga resor ni verkar åka på! Ni verkar ju leva precis som jag tänker mig drömlivet när man slutat jobba. Det verkar ju underbart att uppleva världen och de platser man tycker är intressanta och vackra i den takt man själv önskar. Lovely! Och fina bilder förstås! Verkligen inspirerande!

Lambergsfrua

24 januari 2011 22:25

Hej Herhags-TK!
Alltid lika trevligt när du tittar in och ger en liten kommentar - uppskattat:)
Vi resonerar som så, passa på att göra allt du kan, så länge du har möjlighet - och då i första hand resor. Det är ett livslångt intresse, som vi hoppas kunna fortsätta ed länge än ;)
Tack för berömmande rosor!
Kram,

 
Ruth

Ruth

25 januari 2011 00:03

Så många vackra färger solen ger på horisonten när den skall gå till vila, så vacker är aldrig jag när jag kryper ner i min säng. Strålade foton som alltid, du fångar alltid det som blir en fröjd för mina ögon.
Kram och god natt.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

25 januari 2011 11:08

Åh Ruth, du är ju bara för go' med rosorna du strör över mig. Jag tackar ödmjukt :)
Nä du, man är väl inte så fager varken vid nedkrypande eller uppstigande ur slafen - då är det skönt att kunna vila ögonen på något vackert i naturen ;)
Ha det gott!
Varma kramar!

 
Ingen bild

Sonen

25 januari 2011 09:53

Du kanske skulle ha en kalender med bara dina solnedgångsbilder i nästa gång? ;) Den sista, från i går, är hur som helst väldigt tjusig.

/ Kram

Lambergsfrua

25 januari 2011 11:05

He he, ja varför inte;) Jag har flera mappar med solnedgångar i datorn, så det räcker till många kalendrar...;)
Kramar,
Ma

 
Herr Nilssons Fru

Herr Nilssons Fru

25 januari 2011 11:36

Who...otroliga bilder. Visst är solnedgången underbar att se, himmlen över huvudtaget har alltid fångat mig. Den är magisk o spännande.
Kramiz Anki

http://anki-nilsson.blogspot.com

Lambergsfrua

25 januari 2011 15:30

Ja jag tröttnar aldrig på dessa solnedgångar. Jag har en mapp i datorn med hur många som helst...
Varma kramar!

 
Margit

Margit

25 januari 2011 16:55

Titta och beundrat de fina bilderna på SOLNEDGÅNGEN...SÅ vackert....vilka färger!!!!
Kram!!!

http://margitholm.blogg.se

Lambergsfrua

25 januari 2011 17:12

Tack snälla go'a Margit för alla rosor du strör :)
Önskar dig en fin kväll!
Varma kramar,

 
wiper

wiper

26 januari 2011 08:21

Du har verkligen fångat solnedgågen i alla bilderna. Den längst ner är magisk

Ha en fin dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

26 januari 2011 10:33

Tack, tack, tusen tack go'a Wiper!
Varma kramar,

 
liz på Irland

liz på Irland

2 februari 2011 00:09

Jag gillar solnedgångar så du får gärna fortsätta att lägga upp bilder av solnedgångar i din blogg för min del!
'light in the western sky....'
underbart med naturfenomen tycker jag, småsaker omkring oss som vi kanske tar för givet varje dag, men som kan ge mycket glädje om vi bara är uppmärksamma nog, så jag är tacksam att du visar oss solnedgångar i Karlstad!
tack för kommentaren i min blogg, ursäkta att det dröjde med mitt svar!
hälsningar
liz

http://barazile.blogspot.com

Lambergsfrua

2 februari 2011 11:45

Vad roligt Liz, att du också är förtjust i solnedgångar! Det finns så mycket vackert i naturen, men solnedgångarna tar nog priset, tycker jag.
Snälla du, inte behöver du be om ursäkt för att inte "svara" på kommentarer. Jag vet ju att du har stor familj och hus och dessutom ett arbete att sköta. Det måste självklart prioriteras.
Jag är själv inte så strålande bra på att besöka andras bloggar, men försöker använda mig av svara-funktionen hos mig själv och hoppas att mina besökare återvänder för att läsa - men jag tvivlar på att så många gör det.
Önskar dig allt gott!
Kram,
Lambergsfrua

 
liz på Irland

liz på Irland

5 februari 2011 01:15

Tack för svaret här och hos mig, jag är åtminstone en som har återvänt hit för att läsa ditt svar, men om jag inte gör det beror det mest på att jag glömmer så lätt var jag har kommenterat, och då hittar jag inte tillbaks...
åldern? jorå......
kramar!
l

http://barazile.blogspot.com

Lambergsfrua

6 februari 2011 18:03

Kära Liz!
Har den störta förståelse, om du inte tittar tillbaka. Jag vill bara tala om för alla, att jag alltid (i alla fall nästan till 100%) svara på kommentarer hos mig. Även om jag inte kommenterar hos dig, hoppas jag att du hittar tillbaks hit ibland;)
Varma kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards