Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 2 april 2011

Av Lambergsfrua - 2 april 2011 14:53

Gårdagens aprílskämt i lokaltidningen NWT var roligt och ganska lätt att genomskåda. I dagens tidning dementerade man förstås uppgifterna om, att Kommunen hade köpt rättigheterna till TV-serien "Solsidan" och att nya avsnitt skulle spelas in i Karlstad under namnet "Solstaden".


Man bad också om ursäkt till den unga tös, som hade tagit sig till Soltorget kl. 13 för casting...  


Idag har jag en snorig, hostig och febrig gubbe här hemma. Han ser ut som ruttet äppelmos och hostar så det skräller. Jag har varit ute och köpt Alvedon åt honom i hopp om att i alla fall febern går ner lite. 

Själv mår jag bra än så länge men knaprar Echinagard och gurglar mig med saltvatten i förebyggande syfte. Tveksamt om det hjälper.



Det är riktigt dimmigt idag. I morse såg vi inte över till Herrhagssidan. Visserligen har det lättat något nu på eftermiddagen, men troligen får vi nöja oss med en begränsad utsikt hela dagen.


Inte mig emot. Då kan jag ägna mig åt släktforskning utan dåligt samvete    


Önskar er alla en riktigt skön helg!

Varma kramar,

Lambergsfrua    

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards