Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 12 juli 2011

Välkommet besök

Av Lambergsfrua - 12 juli 2011 11:08

Idag kommer käre Sonen på besök ett par dagar. Han ska bo i Öhrnboet, där syrran redan förberett ett "välkomstpaket"


Och sängen nybäddad - vad mer kan man önska? En duschmössa kanske, men Sonen har å andra sidan inte mycket hår att skydda från blöta  


Utanför dörren till "hans" rum kan han njuta av bland annat den här blomsterprakten - och i krukan bredvid finns den där hallonplantan, som jag har visat tidigare. Den ger fortfarande ett par hallon om dagen. Och månadssmultronen...


Igår tog vi vår vanliga promenad runt Tjärn och Kanal. Det var förvånansvärt många båtar inne vid bryggorna trots semestertider och fint väder.  


Lätta moln färgades i solnedgången, som kommer lite tidigare för varje dag. Kan vi inte stoppa tiden lite nu?? Jag vill så gärna hålla kvar de här ljusa sommarkvällarna så länge som möjligt!


Önskar alla en bra dag!

Soliga kramar,

Lambergsfrua    

 
 
Anita

Anita

12 juli 2011 12:23

Åhh, vilken härlig syrra !!! Det är fantastiskt mysigt att se och begrunda syskonkärlek, tycker jag kanske mest för att jag aldrig upplevt någon. Mina barn kan ibland de också och det gör mig så varm.
Fatastisk mysig present i läcker förpackning. Blommor nästan intill sängkanten - bara vägg emellan. Bättre start på visiten kan mna ju inte ha ... Ta nu had om sonen min vän och så hoppas jag på att du och MiML får det riktigt trivsamt och mysigt.
Stor kram till er båda !!!

http://minplats.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

12 juli 2011 13:16

Tusen varma tack, go'a du!
TRoligen blir det en tur i Vänerskärgården i morgon - hoppas vädret är med oss;)
Tack för kramarna! Skickar varma tillbaka =D

 
Ruth

Ruth

12 juli 2011 22:53

Där kommer brodern att känna sig hjärtlig välkommen, rena hotellkänslan, vilken service. Där kan han njuta av allt som ger trivsel och glädje.
Hoppas ni får trivsamma dager med sonen. Måste fråga vilken kamera du köpte, går i köptankar för en liten kamera att stoppa i fickan, din tar ju så fina och skarpa foton.
Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

13 juli 2011 19:48

vet du Ruth, Käre Sonen var lite rörd allra helst som det visade sig vara systersonen som fixat och donat inte syrran.
Igår satt vi mest och pratade om allt mellan himmel och jord och såg Morden i Midsommer innan vi skjutsade "hem" käre Sonen till Öhrnboet.

Vad roligt att du funderar på att köpa ny kamera!Jag köpte en Samsung WB650, som jag är väldigt nöjd med, men det är en ganska tung kamera. Den väger drygt 200 g. Jag stoppar den i fickan men den märks ju där. Väldigt svårt det där, att få en riktigt bra l´kamera, som dessutom tar skarpa bilder och har kraftig zoom. Zoomen är viktig för mig och den här har 15x optisk zoom - men helst skulle jag vilja ha 24x. Priset på min nya var så pass lågt på rea, så jag hade överseende med vikten. Jag gav 990 kronor på Elgiganten, vilket var halva
priset.
Önskar dig en skön kväll och lycka till med kameraköpet!
Soliga kramar,

 
Ingen bild

Erik

13 juli 2011 05:20

Syrra, näää... Det var ju systersonen som fixat. Ju.
Hoppas att han får det bra hos oss, hälsa honom från mig!

Lambergsfrua

13 juli 2011 19:49

Åh förlåt kära du! Jag visste inte och trodde inte... Korkat av mig. Jag ska genast informera din mycket nöjde morbror.
Många kramar,

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards