Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 3 augusti 2011

Träff i Stadsträdgården

Av Lambergsfrua - 3 augusti 2011 16:23

Idag har jag varit nere i vår vackra Stadsträdgård, som är en riktigt oas här i stan.


Fontänen har en central plats omgiven av blommor i "olika nyanser av blått.


Det finns lite andra färger också, som gör ett tappert försök att bryta av och ge kontrast mot det blåa. 


Besöket berodde på att Bloggvännen Yvonne och jag hade stämt träff där för att fika och prata lite. Vi bor ju båda i Karlstad, men aldrig träffats "på riktigt" - IRL.


Yvonne fikade och jag tog en glass. Eftersom MiML också gillare glass och gärna ville träffa Yvonne, följde han med. Vi satt under skönt skuggande träd och det var behövligt. Vi hade riktigt trevligt och samtalet flöt lätt. Vi pratade om allt mellan himmel och jord och tiden bara flög iväg. Efter närmare tre timmar bröt vi upp och förhoppningsvis kommer vi att träffas igen.


Nu önskar jag er alla en fin fortsättning på dagen.

Soliga kramar!

Lambergsfrua   

 
 
Anita

Anita

3 augusti 2011 16:45

Vad trevligt att du träffat Yvonne. Ingen kan väl bli "svårpratad" tillsammans med dig??? *skrattar* Det låter jättemysigt.
Tittade på gårdagens inlägg om gatulock och de var skitsnygga. Det finns mer och mer såna har även jag observerat och det är väl för som du skrev ... "Vi tittar oss för var vi går".
Ha en fortsatt skön eftermiddag/kväll ...
Stor kram från mej till er båda

http://minplats.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

3 augusti 2011 17:37

Tusen varma tack, kära du!
Ja det var riktigt, riktigt trevligt att träffa Yvonne. MiML var också med för han blev lite nyfiken på, vem som ville träffa míg IRL *he he* - och så såg han ett utmärkt tillfälle att få smaska i sig en glass.
Hon var/är lättpratad och tiden bara rann iväg. Det känns, som att vi kommer att träffas igen.

Om du ser några vackra brunnslock kan du väl fotografera och lägga ut på bloggen. Det är ju roligt att beundra och jämföra.
Önskar dig och Livskamraten en skön kväll med kanske ett glas rött på altanen. Vi ska snart avnjuta varsitt glas innan middagen.
Soliga kramar från oss båda!

 
yvonne

yvonne

3 augusti 2011 17:16

Ja, visst är det fint där under de stora träden där skalden Wennerbom "lade sig i gräset för att supa" (enligt hr Fröding). Och så trevliga ni var, båda två ;) Och jag slapp äta glass, hurra, hurra! :D Klart vi ska ses igen! Jag glömde ju alldeles bort att fota bara... Kram!

http://www.yvonneeblogg.blogspot.com

Lambergsfrua

3 augusti 2011 17:31

Ja, det var så skönt att få sitta i skuggan - vi skulle kanske ha gjort som Wennerbom ;) men det finns ju fler tillfällen och det behöver ju inte vara i en park. Balkonger går också bra *fniss*
"Vilken trevlig tjej", MiML spontant, när vi lämnade dig och jag klan bara hålla med, tack för att du tog initiativet till en träff - och tack för att jag slapp dricka kaffe *ha ha!
Kramar!

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

3 augusti 2011 17:41

Fortsättning till Yvonne:
Tryckfels-Nisse härjade lite här...
I sista stycket har ordet sa halkat bort, sen ska det förstås stå kan och inte klan.Men det tror jag att du listade ut alldeles själv =D
Kram igen!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

3 augusti 2011 22:51

En vacker oas av blommor som omger den fina fontänen som så vackert sprider sina vattenstrålar.
Karlstad är en vacker stad, har varit där några gånger. Trevligt att du fick träffa din bloggkompis på denna vackra plats. Säkert så blir det flera möten.
Kramelikram.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

4 augusti 2011 13:22

Kära du, jag håller med dig om att Karlstad är en fin stad. Vi har bott här i nio år och trivs alldeles förträffligt.
Stadsträdgården är en härlig plats under den snöfria delen av året. På våren blommar här tusentals lökväxter och sedan avlöser de olika blommorna varandra tills frosten knäcker dem.
Under fina sommardagar är det en jämn ström av kunder vid den lilla kiosken "Glasscafét". Det finns bord både i solen och i skuggan, så det är bara att välja.
Jag hoppas och tror att Yvonne och jag kommer att träffas igen. Det kändes och känns fortfarande så i alla fall.
Ha det gott i sommarvärmen!
Soliga kramar,

 
Berith

Berith

4 augusti 2011 07:36

Godmorgon vännen :))
Vilken underbar oas !!
Vad trevligt att träffa en go bloggvän :))
Ha en bra dag , varma kramar :))

http://maxmax.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

4 augusti 2011 13:16

God middag kära Berith får jag såg, för jag är lite sen av mig;) Ska snart äta lunch...
Visst var det roligt att träffa bloggvännen Yvonne och det var nog inte sista gången. Visserligen är hon mycket yngre än jag, men det kände i alla fall inte jag som något hinder.
Önskar dig en fortsatt fin dag!
Soliga kramar,

 
soffie

soffie

4 augusti 2011 20:59

va kul att träffas,
jag och Yvonne lärde känna varann genom bloggen och nu träffas vi mycket ofta och har jättetrevligt ihop,häftigt vad datorvärlden kan leda till:)
visst är vår stadsträdgård så vacker,
må gott

http://www.soffie69.blogg.se

Lambergsfrua

5 augusti 2011 22:40

Hej Soffie!
Ja, det var enbart positiv att träffa Yvonne IRL. Jag tycker det är fantastiskt att få en helt ny bekantskapskrets tack vare bloggen, även om man inte träffas på riktigt.
Stadsträdgården kan man aldrig besöka för ofta, en riktig pärla bland våra parker.
Ha det bra och njuta av sommaren!
Kramar,

 
kristina

kristina

5 augusti 2011 18:22

Jag har adrig tänkt på att brunnslock kan vara så vackra.
Nu kommer jag väl att snubbla på gatorna i fortsättning när jag ska gå med näsan nedåt och titta efter vackra lock.
vacker park ni har i Karlstad!
Kramar och ha en fortsatt skön sommar.

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

5 augusti 2011 22:35

Vet du Kristina, jag har börjat titta närmare på gatorna för att upptäcka fler. En lite annorlunda och rolig "hobby". Vår Stadsträdgård är verkligen värde både ett och flera besök. Det finns ett äldreboende i närheten och för den är parken en riktig oas.
Ha det gott och njuta va den sommar vi har kvar!
Varma kramar,

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards