Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 30 mars 2013

Långfredag och födelsedagsfirande

Av Lambergsfrua - 30 mars 2013 14:30

Igår var vi hos käre Barnbarnet och hans föräldrar för att fira hans 19-årsdag. Solen sken, men det blåste en hel del.


 
På altanen lyste påskriset i granna färger. Där var det lä från den kalla norostan, så vi kunde faktiskt sitta därute en stund.


       
Vi gav Barmbarnet en önskad gorillapod. Lustigt namn! Det är ett smart kamerastativ med flexibla ben. De kan böjas och vridas efter underlaget, så man kan fotografera i alla möjliga och omöjliga vinklar. Barnbarnet testade genast.



Snett underlag är inget hinder. Ett litet vattenpass på stativet underlättar att placera kameran rakt. Det är nästan så jag blir lite sugen själv på att skaffa ett - eller kanske inte   


 
Barnbarnet hade fått bestämma buffémenyn och vi kunde njuta av inlagd sill och olika sorters lax med goda såser från Lillängshamnens fiskrökeri på Hammarö. Även rommen på ägghalvorna kom därifrån - dock inte de knapriga morötterna *fniss*


Som dessert bjöds vi på den fräscha storfavoriten Key lime pie. Se det var en riktig festmåltid! Här kan du läsa lite fakta om just Key lime pie - en del var faktiskt nyheter för mig, trots att jag ätit sådan så många gånger.


Nu önskar jag er alla en riktigt trevlig påskafton!

Varm kram,

Lambergsfrua   





 
 
Ingrid

Ingrid

30 mars 2013 15:35

Vilket läckert kamerastativ - vill ha!!!
Den buffén gick inte av för hackor, det ser väldigt gott ut alltihop.
Ha en fin fortsättning på helgen!
Kram, Ingrid

http://inglevan.wordpress.com

Lambergsfrua

30 mars 2013 17:47

Visst väcks ha-begäret! Jag kan tänka mig många tillfällen., då jag skulle kunna ha användning av ett sånt.
Önskar dig detsamma, Ingrid!
Varm påskkram,
Lambergsfrua

 
kristinakicki

kristinakicki

30 mars 2013 21:29

Ja då fick jag lära mig något nytt igen. jag har fullt sjå med att lära mig allt barnen och barnbarnen har.

Vilken underbar buffé med god lax och lite nyttiga grönsaker och vackert upplagd.
Ha en fortsatt fin påskhelg.
Go kram till dig!

http://kristinakickibloggplatsen.se

Lambergsfrua

30 mars 2013 22:09

Ja, man lär sig något nytt varje dag, när man har barn och barnbarn och det är ganska spännande, tycker jag.
Gott var det och fint såg det ut.
Jag önskar dig också en fin fortsättning på denna påskhelg.
Varm kram,
Lambergsfrua

 
Ingen bild

Maria

31 mars 2013 20:43

Vilka fina bilder :) De vill jag gärna ha - mailar du eller lägger på en minnepinne är du snäll-
Kram

Lambergsfrua

31 mars 2013 22:40

OK! Tack! Jag fixar det i morgon.
Kramen,
Ma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Skapa flashcards