Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2015

Strålande sensommardag

Av Lambergsfrua - 16 augusti 2015 15:50

Ja det är ju sensommar, men vädermässigt känns det mer som högsommar nu. Soligt och varmt. Parkeringen vid båtbryggorna är full cch det är ganska glest mellan båtarna vid bryggorna. Man förstår att de båtägare som har möjlighet ger sig ut på sjön en sån här dag.


Visserligen är den här bilden inte från vårt innanhav Vänern, men jag tycker att den passar bra en sådan här dag. Bilden är från en förunderligt vacker dag på Östersjön för några år sedan, då vi åkte den "Svenska Hurtigrutten" från Nyköping till Västervik. Den erfarne kaptenen förklarade, att han aldrig under alla sin verksamma år till sjöss hade upplevt att havet legat så spegelblankt.  

Önskar er alla en fin fortsättning på dagen.
Varm kram,
Lambergsfrua :)

 
 
wiper

wiper

18 augusti 2015 07:38

Har inte kunnat bloggvandra på länge men nu är jag så glad att kunna titta in på din fina blogg och även njuta av din underbara header

Ja du det verkar som sommaren har kommit på allvar. Vilken lyrisk bild på segelbåten. Nyköping och Västervik är jättefina små städer, som vi själva varit till då vi hade husvagn.

Ha en underbart skön tisdag
kram från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

18 augusti 2015 16:34

Völkommen tillbaka till bloggandet säger jag då. Jag har ju sett att du inte varit i bästa form och är så glad att du känner dig bättre nu.
Visst är det två¨fina städer. Hela den kustsräckan är så fin och vi gjorde en del strandhugg på resan. Sen var det buss tillbaks till Nyköping.
Önskar dig en ruiktitg skön fortsättning på den här dagen!
Varm kram,
Lambergsfrua:)

 
Ingen bild

Bosse Lidén

18 augusti 2015 15:49

Bilden ser mycket njutbar ut. När det ligger så spegelblankt skulle till och med jag längta dit. Fast just nu känns det som jag ska blåsa av altanen. Kram Bosse

Lambergsfrua

18 augusti 2015 16:44

Jag har förstått att det blåser rejält därnere i Skåneland. Min kusin i Lödde berättade om det ocyh tyckte det var rätt jobbigt.
VIsst ser det skönt ut på bilden, men jag skulle inte vilja vara ombord på de båten ändå. Segling är inte min grej. Bom som slår och segel som ska hissas eller revas. Normalt sett brukar de luta obehagligt mycket. Gillar inte ;)
Varm kram,
Lambergsfrua :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards