Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 31 mars 2015

Av Lambergsfrua - 31 mars 2015 19:59

Som jag skrev i gårdagens inlägg vet jag inte, varför den här dagen kallas Vit tisdag. I ett försök att vara vit jag jag i alla fall hällt upp ett litet glas vitt vin åt mig att smutta på, medan jag skriver det här.  


Vad kan då passa bättre än ett fång bländande vita krokus, som stickr upp ur fjolårsgräset.  

Vi har haft
fint vårväder här idag med +6 i skuggan på vår termometer. Vi tog en långpromenad med stavarna, runt Tjärnen och sedan ner till ICA Hagahallen för att hämta en försändelse. Det är vårt närmaste postkontor, som dessutom har synnerligen generösa öppettider. Hemma igen efter ca två timmar var vi både rödblommiga och nöjda med vårt friluftsliv.

 
Därhemma fick vi till vår förtjusning se att de påskliljelökar, som vi tryckte ner i jorden vid våra syrener förra året, klarade vintern och nu blommar så försiktigt. Vist blir man glad!

Önskar alla en skön kväll - vit eller inte är upp till var och en att bestämma.   
Varm kram,

Lambergsfrua    

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards