Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 11 juli 2009

Regntufsig kaja

Av Lambergsfrua - 11 juli 2009 11:53

"Skynda dig och kom hit!" ropade Mannen i Mitt Liv från andra rummet och jag ilade (nåja) dit i tron att det hänt något med honom. Nejdå, inte med honom som tur var -

men på fönsterblecket satt den här ruggiga kajan och vill helt tydligt in under tak. Kraken! Den satt kvar en bra stund och  såg riktig bedjande ut tyckte jag, som har lätt att fömänskliga djur och alltså ger dem både hjärna och känslor.


Om det regnar? Jo men visst! Det är tredje  dagen i rad nu...Men det går ingen nöd på varken mig eller Mannen i Mitt Liv.  Vi har fullt upp att pyssla med inomhus också.

*sa hon lätt trotsigt*


Jag får väl säga som en intervjuad campare sa: "Jag tänker inte vänta på solen. Jag gör det jag tänkt göra i alla fall."  Ja, det var väl klokt och moget sagt *fniss* . Det är bara att konstatera, det här är en typisk svensk sommar:)


Ha en bra dag alla ni, som tittar in här - antingen det regnar på er eller solen skiner på er  :)

 

 
 
Berith

Berith

11 juli 2009 13:13

Kajan vill in och hälsa på hos go´a glada Lambergs ;)
Heheh...det var klokt sagt..Jag går ut och gör det jag tänkt göra med rinnande ögon...och njuter av solen...för man vet aldrig med den svenska sommaren ;)
Ha den trevlig lördag =)
Kramen !!

http://maxmax.bloggagratis.se

 
Annika

Annika

11 juli 2009 13:33

Den där kajan fick mig att minnas min tavla med en inte alltför snygg kajunge.
Jag älskar den och min sambo hatar den.
Funderar på om man kan smyga upp den någonstans.....han kanske inte märker ngt??
*hoppas på tur*

http://acka.bloggagratis.se

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

11 juli 2009 14:53

Men så söt den lilla regnrufsiga kajan ser ut !
Kanske den ville komma in i värmen och torka sig.
Detta trista regn är nog jobbig både för människor och fåglar.
Här har solen tittat fram från igår kväll och hoppas den stannar kvar ett tag nu,
och att regnet även slutar hos er.
Kramar

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Ingen bild

Maria

11 juli 2009 15:26

Stackarn! Den ser lika ynklig ut som en viss Öhrn brukar göra när det regnar :-)

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

11 juli 2009 15:30

Tack för kommentarerna alla go'a!
Berith, vad du gör så NJUT nu - för man VET ju faktiskt med den svenska sommaren. Här vräker det ner...*morr*

Annika, kanske du har en vägg i badrummet där du kan hänga din bild på den inte alltför vackra kajan - eller på gästtoan, om du har någon. Där stör inte bilden din sambo alltför långa stunder i taget:)Det kan kanske rentav få honom att snabba på därinne *fniss*

Ja Inger Maryissa, det kändes som att kajan ville komma in till oss och torka fjäderdräkten ett tag. Den såg lite avundsjuk ut på oss som stod härinne och var både varma och torra.
Grattis till solskenet! Jag säger som till Berith - NJUT!

Kram till er alla tre!

http://lambergsfrua.bloggagratis.se

 
Lambergsfrya

Lambergsfrya

11 juli 2009 15:35

Ja, så kom då Maria in bland er andra tre - fattar inte riktigt i vilken ordning kommentarerna publiceras. Spelar ingen roll - kramar till dig också och de andra två "fåglarna" :)

http://lambergsfrua.bloggagratis.se

 
soffie

soffie

11 juli 2009 18:35

bra bild på Kajan,

http://www.soffie69.blogg.se

 
Ruth

Ruth

11 juli 2009 20:19

Kände sådant medlidande med kajungen. Som du säkert har läst på min blogg så dyker dessa kajor upp titt som tät i bild och skrift. Matar dom flitigt med bröd, bullar och uppblött hundfoder. Det är jobbigt för föräldrarna att mätta sig själv och flera ungar och jag hjälper så gärna till.
Kram

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

11 juli 2009 22:55

Du är en varm och go' människa, Ruth! Eftersom vi bor i ett bostadsrätt numera, får vi inte mata fåglarna på området enligt reglerna - fast det är vi flera som gör ändå vintertid. Det var annorlunda när vi bodde i villa och kunde göra lite mer som vi ville ;)
Kram

http://lambergsfrua.blogagratis.se

 
Medresenärskan

Medresenärskan

11 juli 2009 23:18

Vad mysigt det låter när du skriver "Mannen i ditt liv" ... Kanske Medresenärska skulle haka på det uttrycket ?? Joo, jag skall börja i morgonbitti.*skrattar* Hoppas han inte chockas alltför mycket bara ...
Kram på dig !!

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

eva i Devine

12 juli 2009 03:23

tyvärr kan jag inte skicka några bilder, men här är det 32C! Ni får gärna skicka lite regn.

 
Yvonne R

Yvonne R

12 juli 2009 17:31

Han ser verkligen ut att vilja komma in till dig, så ruggig och våt.
Du har verkligen fått en "ögonblicks bild"
Hoppas att det har slutat regna hos er nu !!!
Ha det gott

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Medresenärska

Medresenärska

12 juli 2009 20:10

Ja, som du läste hos mig så försökte jag men det var med ostadig röst och ett gapskratt efter så det blev lite oromantiskt.

Ha det gott vännen !!!

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Biggan

Biggan

12 juli 2009 22:43

Vilken cool liten gynnare! Förstår att du blev svag för den.
Jag har utvecklat en egen strategi mot/för regnväder: Alla hemska svårsläckta gräsbränder nowadays...det är bra att det regnar ibland!Fast lite sol dessemellan är ju inte att klaga på.Och du - Lambergsfrua illusterar ju så fint med både bilder och regntrollsdikter!Dessutom hade du också en UNDERBAR inramning!

http://www.absolutelybiggan.bloggagratis.se

 
Berith

Berith

13 juli 2009 09:37

Tittar in och önskar dig en bra start på denna veckan !!
KRAMAR ! =)

http://maxmax.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards