Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 6 augusti 2009

Av Lambergsfrua - 6 augusti 2009 20:40

Det är lite kul att jobba med foton efter en resa. Vid genomgången återupplever man faktiskt resan en gång till. Nu hade ju Barnbarnet och jag på tok för många bilder tillsammans, så här gäller att rensa hårt.


Skogsfrua på Dal kommenterade Barnbarnets älgfoto och jag plockade då fram fotot på ägaren till Vittangi Älgpark. Det var en trevlig tuffing  med blåblå ögon, uppkavlade ärmar på den rutiga skjortan, storstövlar och slitna jeans -  och på de grånade lockarna satt kepsen keps med vitsig text. Han hävdade bestämt, att han var byns enda älgägare och sig gladde åt, att älgjägarna inte genast förstod ordleken. Själv jagade han inte älg...;)


Önskar er alla en skön sommarkväll!

Kram!


PS Tog inte med hela fotot av Älgägaren, eftersom jag inte vet om han vill synas på bloggen - även om jag tror att det skulle vara OK. PS

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards